رکود بازار، افت ۱۰۰ هزار تا ۶ میلیون تومانی قیمت برخی خودورهای داخلی و همچنین کاهش ۲ تا ۸ میلیون تومانی قیمت برخی خودروهای خارجی را به همراه داشته است.

به گزارش صنعتیمیز ، بر این اساس، بررسی بازار محصولات ایران خودرو نشان می‌دهد قیمت هر دستگاه پژو پارس دوگانه سوز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، به ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و پژو پارس سال نیز با افت قیمت ۴۰۰ هزار تومانی، این روزها به قیمت ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

کاهش ۵۰۰ هزار تومانی تندر ۹۰
تندر ۹۰ مدل E2 دنده اتوماتیک ایران خودرو نیز با کاهش قیمت ۵۰۰ هزار تومانی در بازار، به قیمت ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

مدل E1 این خودرو نیز افت ۵۰۰ هزار تومانی قیمت را تجربه کرده و با قیمت ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

قیمت رانا هم در بازار حدود ۲۰۰ هزار تومان کاهش داشته و به ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رسیده است.

در مورد سمند ال ایکس نیز باید به کاهش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی این خودرو و عرضه آن به قیمت ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار اشاره کنیم.

افت ۶ میلیون تومانی قیمت دنا در بازار
در مقابل، وانت باردو صفر یا همان وانت پیکان که اواخر سال گذشته تولید آن در ایران خودرو متوقف شد، در حال حاضر روزهای پایانی حضورش در بازار را پشت سر می‌گذارد و همین مسئله باعث شده تا قیمت آن بر خلاف خودروهای دیگر روندی افزایشی داشته باشد به طوری که این خودرو با رشد قیمت ۶۰۰ هزار تومانی، در بازار به قیمت ۱۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود.

قیمت دنا محصول جدید ایران‌خودرو نیز که تا دو هفته پیش در بازار به ۵۱ میلیون تومان رسیده بود، این روزها با کاهش قابل توجهی همراه شده و به قیمت ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به خریداران عرضه می‌شود.

قیمت پراید ۲۰۰ هزار تومان پایین آمد
در مورد محصولات سایپا نیز باید به کاهش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت تیبا و عرضه آن به قیمت ۲۴٫۵ میلیون تومان در بازار اشاره کنیم.

سایپا ۱۱۱ مدل SE نیز با کاهش تولید روبرو شده و همین مسئله باعث افزایش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو شده است، به طوری که در حال حاضر با قیمت ۲۱ میلیون ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

قیمت سایپا ۱۳۱ مدل SE نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، به ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار رسیده و در مورد سایپا ۱۳۲ مدل SE هم باید به کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار اشاره کنیم.

در عین حال، قیمت پارس تندر در بازار تغییری نداشته و مشتریان می‌توانند این خودرو را با قیمت ۴۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خریداری کنند.

در مورد تیبا ۲ که نوع هاچ‌بک تیبا است نیز باید به ثبات قیمت این خودرو و عرضه آن به قیمت ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار اشاره کنیم.

کاهش ۳ میلیون تومانی قیمت سراتو
سراتو، محصول جدید سایپا نیز در نوع دنده اتوماتیک در بازار با قیمت ۹۲ میلیون تومان معامله می شود که حدود ۳ میلیون تومان کاهش قیمت را طی روزهای اخیر نشان می دهد. نوع دنده ای این خودرو نیز با کاهش ۳۵۰ هزار تومانی، به قیمت ۷۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می شود.

در مورد محصولات چینی سایپا نیز باید به قیمت ۵۴٫۵ میلیون تومانی آریو اتوماتیک در بازار اشاره کنیم.

قیمت چانگان مدل CS35 نیز در بازار ۸۸ میلیون تومان و قیمت ایدو ۸۵ میلیون تومان گزارش می شود.

افت یک تا ۸ میلیون تومانی قیمت خارجی ها
در مورد وضعیت خودروهای خارجی نیز باید به افت یک میلیون تومانی قیمت کرولا فول مدل ۲۰۱۵ در بازار اشاره کنیم که این روزها به قیمت ۱۳۴ میلیون تومان به بازار عرضه می شود.

قیمت یاریس هاچ بک نیز در بازار با افت ۲ میلیون تومانی به ۱۱۵ میلیون تومان رسیده است.

اپتیما مدل ۲۰۱۵ نیز با کاهش قیمت ۲ میلیون تومانی، این روزها به قیمت ۱۶۳ میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود.

در مورد اسپورتیج ۲۰۱۵ نیز می توان به کاهش قیمت ۲ میلیون تومانی این خودرو و عرضه آن به قیمت ۱۶۲ میلیون تومان در بازار اشاره کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، قیمت بنز مدل C200 نیز در بازار ۳۴۰ میلیون تومان و مدل E200 فول این خودرو ۴۳۰ میلیون تومان است.

در مورد هیوندایی I20 نیز باید به قیمت ۸۱ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم که افت ۸ میلیون تومانی را نشان می دهد. دلیل این کاهش قیمت، افت ۸ میلیون تومان قیمت این خودرو در نمایندگی و عرضه آن به قیمت ۸۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.