صنعت خبرلری: در راستای تشدید اقدامات نظارتی، رصد و پایش واحدهای دریافت کننده مواد اولیه پتروشیمی از بورس کالای ایران با جدیت دنبال می‌شود.در همین راستا یکی از واحدهای توزیع مواد پلی اتیلن در تبریز به پرداخت ۲۵۰ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.

یوسف پایدار معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:با احراز تخلف عرضه خارج از شبکه ۵۸۴ تن مواد پلی اتیلن توسط این واحد و جمع بندی مستندات و تشکیل پرونده تخلفاتی، رأی قطعی و جریمه به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال برای واحد متخلف صادر شد.

ی افزود: نظارت بر واحدهای تولیدی که از طریق بورس کالای ایران نسبت به تأمین مواد اولیه اقدام می‌کنند با استفاده از توان و ظرفیت کلیه دستگاه‌های استانی و استفاده از سامانه‌های جامع انبار و جامع تجارت در حال پیگیری است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی هم گفت: بازرسین سازمان صمت طی بررسی واحدهای تولیدی استفاده کننده از مواد دریافتی سهمیه‌ای از پتروشیمی با تخلف یکی از این واحدها مواجه شده و با بررسی انجام شده برای فروش خارج از شبکه مواد دریافتی از نوع پلی اتیلن به میزان ۵۸۴ تن به ارزش بیش از ۵۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای این واحد متخلف تشکیل پرونده داده و به تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

میر احد یوزباشی اعلام کرد: ابتدا پرونده در یکی از شعب بدوی تبریز رسیدگی و رأی صادره دال بر قطع سه ماهه سهمیه واحد متخلف صادر و به متهم ابلاغ شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی اظهار داشت با توجه به اینکه آرا صادره در شعب علاوه بر متهمین به سازمان شاکی نیز ابلاغ می‌شود، اظهار کرد: پس از ابلاغ رأی بدوی به سازمان شاکی با اعتراض آن سازمان به رأی پرونده به شعبه تجدید نظر استان ارجاع داده شد که آن شعبه با رسیدگی مجدد و بررسی دقیق‌تر اتهام وارده، رأی بدوی صادره را از سه ماه قطع سهمیه با اعمال تشدید مجازات برابر ماده قانونی به پرداخت جزای نقدی بمبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال در حق صندوق دولت اصلاح کرد.

وی خاطرنشان کرد: رأی صادره قطعی و لازم الاجرا است.