صنعت خبرلری: معاون تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان، کلزاکاران با مراجعه به مراکز تعیین شده از سوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی تبریز می‌توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

معاون تعاون روستایی آذربایجان شرقی گفت: برای اولین بار قرارداد خرید توافقی دانه روغنی کلزا به میزان۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تن بین اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی تبریز با یک شرکت خصوصی در قالب کشاورزی قراردادی منعقد شد.

علی اکبر نژادرضا با بیان این‌که این میزان دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری ۹ درصد بالاتر از نرخ خرید تضمینی دولت خریداری خواهد شد، افزود: علاوه بر خرید کلزا به قیمت بالاتر از خرید تضمینی دولت و به منظور حمایت از کشاورزان استان، تسهیلات دیگری در قالب کشاورزی قراردادی در نظر گرفته شده است که تامین سرمایه درگردش جهت تهیه نهاده‌های کشاورزی دوره داشت و قبل از برداشت، حداکثر تا ۴۰ درصد بهای محصول در مقاطع حین داشت و قبل از برداشت برای کشاورزان از مزایای مطلوب این طرح محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان، کلزاکاران با مراجعه به مراکز تعیین شده از سوی اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی تبریز می‌توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجحان شرقی، وی افزود: با عملیاتی شدن این طرح، مقدمات اجرای کشاورزی قراردادی برای محصولات نخود و عدس در کشت بهاره سال ۱۴۰۰ نیز آماده شده و اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی تبریز، گام‌های حمایتی مهمی در این راستا بر خواهد داشت.

منبع:بازار نیوز