رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به صادرات یک میلیون و ۳۹۰ هزار دلاری شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان، گفت: در این شرکت ها برای ۱۴۰ هزار نفر شغل ایجاد شده است.

عبدالرضا واعظی روز دوشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: سال گذشته با برگزاری ۲ هزار و ۳۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی تخصصی و بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر ساعت مشاوره در زمینه بازاریابی، مالی و حقوقی، شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی توانستند محصولات و خدمات خود را به ارزش بیش از ۹ میلیون و ۸۰ هزار دلار صادر کنند.
وی افزود: این شرکت در سال جاری محصولات و خدمات خود را به ارزش ۸۳۹ میلیارد ریال در داخل کشور به فروش رساندند و گردش مالی این شرکت ها در سال گذشته، بیش از ۲ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال بود که نسبت به سال پیش از آن، ۴۳۴ درصد رشد داشته است.
واعظی با اشاره به تصویب افزایش ۵۰ درصدی حمایت های مالی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از شرکت های فناور مستقر در مراکز رشد در نیمه دوم سال جاری گفت: در سال جاری ۴۰ میلیارد ریال از ایده های فناورانه حمایت به عمل آمده است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اعلام کرد: تعداد طرح ها و ایده های ثبت شده در سامانه پذیرش آنلاین پارک در سال ۹۸ با افزایش پنج برابری نسبت به سال ۹۷، به ۷۵۰ مورد رسیده و در سال جاری ۵۳۴ طرح جدید در این سامانه ثبت شده است. 
رییس  پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان استان در سال گذشته اظهار کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان استان،  از ۹۲ شرکت در سال ۱۳۹۷  به ۱۶۸ شرکت در سال جاری رسیده است و از این تعداد، ۴۴ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند.
وی یادآوری کرد: از  سال ۸۱ تا ۹۸ در مجموع حدود ۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از ۶۴۴ شرکت توسط پارک پرداخت شده و ۳۵۹ فناوری جدید