صنعت خبرلری: رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به بهبود روند فعالیت های مرتبط با حوزه آموزش ، پژوهش و فناوری در استان بویژه در سال جهش تولید ، ازکسب عنوان برتر سازمان در سطح ملی در حوزه آموزش و پژوهش خبر داد .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی ، حبیب امین زاده همزمان با سومین روز از هفته پژوهش تحت عنوان ” پژوهش ، ‌فناوری در خدمت جهش تولید” و با اشاره به نتایج نهمین آئین تجلیل از برترین های پژوهشی و فناوری بخش صنعت ، معدن و تجارت کشور ، توجه به ظرفیت های علمی و پژوهشی را در ارتقاء شاخص های توسعه ای بویژه در بخش صنعت ، معدن و تجارت مهم دانست و گفت : به همت همکاران و کارشناسان سازمان برای سومین بار ، اداره آموزش ، پژوهش و فناوری عنوان برتر کشوری را در سال جاری کسب نموده و همچنین با تداوم اقدامات در این حوزه شاهد اثربخشی بیش از پیش در بخش های مختلف سازمان خواهیم بود .

وی ضمن قدردانی از تلاش و همت همکاران در ارتقاء جایگاه علمی و پژوهشی سازمان در سطح ملی ، افزود : بر اساس شاخص های ارزیابی و پس از بررسی های کارشناسان وزارت متبوع ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان توانست رتبه نخست و برتر نهمین جشنواره پژوهش و فناوری صنعت ، معدن و تجارت کشور را به خود اختصاص دهد .

رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی گفت : از بین ۲۵ استانی که امتیاز لازم در بخش سازمان‌های برگزیده صمت استانی را دریافت نمودند ، آذربایجان شرقی بیش از ۷۵ درصد امتیاز لازم را به دست آورد و بعنوان یکی از سازمان های استانی برتر انتخاب شد.

وی ادامه داد : همچنین براساس انتخاب کمیته علمی جشنواره آموزش ، پژوهش و فناوری صنعت ، معدن و تجارت در سال ۹۹ ، تعدادی از واحدهای صنعتی استان آذربایجان شرقی در شاخص هایی نظیر طرح برتر پژوهشی ، محصول برتر تحقیق وتوسعه و بخش فنی  مهندسی کشور حائز رتبه های برتر شدند.

امین زاده بر اهمیت جایگاه واحدهای تحقیق و توسعه و پژوهش در گستره صنعتی ، معدنی و تجاری کشور تأکید کرد و ادامه داد : پویایی واحدهای یاد شده در شرکت های تولیدی و صنعتی ، جهش تولید و رشد اقتصاد استان و کشور را در پی خواهد داشت .

وی برنامه محوری و ارتباط صنعت و دانشگاه را در بهبود شاخص های اقتصادی از طریق راهبری علمی و پژوهشی اقدامی بسیار اثربخش عنوان کرد و گفت : در شرایط تحریم های ظالمانه بهره‌گیری مطلوب از توانمندی‌‌ها ، تجارب و ظرفیت‌های پژوهشی و علمی در جهت پیشبرد و تقویت پژوهش‌های کاربردی نیاز امروز جامعه صنعتی ، معدنی و تجاری است .

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی اجرای موفق طرح های پژوهشی واحدهای فنی و مهندسی ، همکاری با دانشگاه های سطح استان در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه و پروانه تحقیق و توسعه واحد های صنعتی را از مهمترین دلایل کسب رتبه برتر توسط این استان در سطح کشور دانست .

وی با اشاره به جایگاه ویژه جامعه صنعتی ، معدنی و تجاری استان در این حوزه ، گفت : شرکت موتوژن در زمینه طرح برتر پژوهشی و محصول برتر حوزه تحقیق و توسعه (R&D) به عنوان برتر کشوری را کسب کرده است .

وی ادامه داد : شرکت آذر ستاویز از استان آذربایجان شرقی به عنوان شرکت نمونه فنی – مهندسی در سطح ملی انتخاب شده است .

نهمین جشنواره آموزش و پژوهش و فناوری در حوزه های مختلف صنعتی ، معدنی و تجاری که به منظور ایجاد انگیزه و توسعه فعالیت بنگاههای تولیدی و تجاری ، سازمان های زیرمجموعه وزارت متبوع، انجمن های تخصصی و موسسات تحت پوشش برگزار گردید .

برگزیدگان این جشنواره از بین طرح های پژوهشی صنعتی، معدنی و تجاری ، سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استانی ، واحد های تحقیق و توسعه ، مراکز پژوهش های صنعتی ، معدنی و تجاری ، شرکت های خدمات فنی  مهندسی ، محصولات تحقیق و توسعه ، شرکت های دانش بنیان صنعتی و صنایع پیشرفته برتر ، اتحادیه های صنفی تجاری وواحد های صنفی ، انجمن های فنی مهندسی و انجمن های صنعتی ، معدنی وتجاری مورد داوری قرار گرفتند .