مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: درپی باد و طوفان روز گذشته خسارت چندانی به تاسیسات آب و برق وارد نشد، اما آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه حادثه را داریم.

به گزارش صنعت خبرلری به نقل از ایسنا میثم جعفرزاده با بیان اینکه باد و طوفان تاکنون خسارت چندانی را به تأسیسات آب و برق وارد نکرده است، اظهار کرد: در ایام نوروز که حساسیت‌ها بیشتر است، تمهیداتی را در نظر گرفته‌ایم که حدود ٥٠٠٠ نفر نیروی عملیاتی در قالب ١٥٠٠ تیم سه نفره با تجهیزات و امکانات در حالت آماده باش قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه این تیم‌ها به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی هستند، تصریح کرد: به غیر از این استان‌هایی که برای سیلاب هشدار دریافت کردند آمادگی بیشتری داریم.
مدیرکل مدیریت بحران وزارت نیرو افزود: فضای ایام نوروز شرایط ویژه‌تری است به همین دلیل تیم‌های عملیاتی را تجهیز کردیم و این موضوع نیز ارتباطی با باد و طوفان اخیر ندارد.

جعفرزاده با بیان اینکه در حال حاضر به صورت پراکنده شاهد باد و طوفان و آسیب‌های جزئی به تأسیسات برق بودیم که در سریع‌ترین زمان نیز برطرف شد، تصریح کرد: سیلاب هنوز وقوع جدی نداشتیم اما آمادگی کامل برای مقابله با حوادث احتمالی وجود دارد.

این ادعا در حالی است که حداقل در آذربایجان شرقی مناظق چند گانه ای از استان در روزهای اخیر دچار قطعی آب و برق شده اند.