سه دانش آموز تبریزی موفق به کسب مدال های طلاو نقره در مسابقات جهانی لکوکاپ ۲۰۱۸ دبی

کسب موفقیتهای پی در پی نخبگان تبریزی در مسابقات ملی و بین المللی لکوکاپ زمینه ای شد تا سویلا سجودی مربی دوره های آموزشی خلاقیت های علمی و پژوهشی در گفتگو با همشهری به بیان جزئیات بیشتری از این موفقیتها بپردازد.
از زمینه حضوردر مسابقات جهای بگوئید و اینکه چگونه تیمی از استان در مسابقات بین المللی حضور پیدا کرد؟
دانش آموزان استان در ۱۴ اردیبهشت ۹۷ در مسابقات ملی ابتکارات و نواوری های دانش آموزی لکوکاپ دانشگاه صنعتی شریف که با حضور بیش از ۳ هزار دانش اموز از سراسر کشور در گروه های تحصیلی ابتدایی تا پیش دانشگاهی برگزار شده بود ، حضور داشتتد که با ۴۰ تیم در این مسابقات موفق به کسب ۱۷ عنوان برتر کشوری و ۸ سهمیه مجوز راهیابی به مسابقات جهانی لکوکاپ ۲۰۱۸ دبی کسب شد.
با چند نفر در این مسابقات حضور پیدا کردید و چه عناوینی کسب شد؟
دانش آموز احسان حافظی و دوقلوهای نابغه ی ایرانی سورن و سورنا نوروزی برای مسابقات جهانی اقدام به ثبت نام و آماده سازی شده بودند و در ۲۶ الی ۳۰ مهر ۹۷ در کشور امارات برای این رقابت ها با ۱۲۰ تیم شرکت کننده از ۴ کشور وامارات و هند و تانزانیا و ایران حضور داشتند به رقابت پرداختند .
احسان حافظی در رشته ی مزرعه فکر یا همان بازی های فکری موفق به کسب عنوان قهرمانی و اخذ مدال طلای مسابقات جهانی شد و دوقلوهای نابغه ی ایرانی سورن و سورنا نوروزی با وجود اینکه در رشته اصلی و تخصصی خودشان که سازه های خلاق بود شرکت ننموده بودند و همچنین با گروه سنی دانش آموزان دبیرستانی وارد رقابت در رشته سازه ماکارونی شده بودند ، موفق به کسب عنوان نائب قهرمانی جهان و اخذ مدال نقره جهانی شده اند .
این درحالی است که هر ۳ نماینده استان تنها با ۲ ماه آموزش های فشرده و شبانه روزی موفق به درخشش در این مسابقات و کسب ۳ مدال پرافتخار طلا و نقره برای کشور ایران و استان شده اند.
سطح مسابقان و آمادگی دانش آموزان تبریزی در این مسابقات چگونه بود؟
سطح مسابقات بسیار بالا بود و با این وجود احسان حافظی دانش اموز کلاس اول ابتدایی است که برای اولین بار در سطح مسابقات جهانی ظاهر شده و بسیار نتیجه خوبی رو توانست کسب کند و همینطور دوقلوهای نابغه ی ایرانی در این سطح مسابقات بسیار رقابت های پرچالشی را داشتند و رشته سازه ماکارونی که جز رشته های اصلی آنها نبود تنها در ۲ ماه به صورت فشرده آماده سازی و آموزش دیدند و خوشبختانه هر ۳ نماینده استان موفق به کسب عنواین برتر جهانی شده و مدال های خوش رنگ طلا و نقره را به کشور و شهر عزیزمان به ارمغان اوردند .
آیا حمایتهایی از سوی مسئولان دریافت کردید؟
دانش آموزان برای حضور در مسابقات جهانی کاملا با هزینه شخصی و بدون هیچ حمایت مادی حضور داشتند و تنها حامی معنوی ما در استان که بدون هیچ چشمداشت مادی همراه دانش آموزان پرافتخار استان بوده اند روزنامه ی همشهری استان آذربایجان شرقی است که همواره پیگیری موفقیت های دانش آموزان بوده اند و هستند و با انعکاس خبرهای درخشش های دانش اموزان موجبات ایجاد انگیزه بیشتر و تلاش و جدیت های بیشتر در دانش آموزان میشود
البته تنی چند از مسئولان آموزش و پرورش هم بعد از کسب عناوین جهانی به استقبال دانش اموزان در فرودگاه بین المللی تبریز رفته و بعداز آن نیز در منزل دانش آموزان مقام آور حاضر شده و از آنان تجلیل نمودند .
برای آینده چه برنامه ای دارید؟
در اینده نزدیک شاهد حضور دانش آموزان در مسابقات بین المللی آسیا و اقیانوسیه در کیش خواهیم بود که انشالله خبرهای موفقیت انها را نیز انعکاس خواهیم داد.
همچنین در ششمین نمایشگاه بین المللی نواوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز با حضور دوقلوهای نابغه ی ایرانی سورن و سورنا نوروزی حضور پیدا می کنند.