نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: یک زمانی در خاورمیانه از نظر تولید فرآورده‌های بیولوژیک رتبه اول را داشتیم و در دنیا نیز دو الی سه کشور چنین پیشرفتی را داشتند اما امروزه شاهد هستیم که دیگر کشورها از ما پیشی گرفته‌اند و ما اکنون از دستگاه‌های ۵۰ تا ۶۰ سال قبل استفاده می‌کنیم.

 به گزارش صنعتیمیز ، مسعود پزشکیان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بحرانی خواندن وضعیت موسسه سرم‌‌سازی رازی در کشور،‌ افزود: متاسفانه ما درباره پیشرفت سیستم تکنولوژی و سرم‌سازی شعار می‌دهیم اما رسیدگی نمی‌کنیم؛ بدون‌شک اعتباراتی که برای تعداد محدودی از دستگاه‌ها هزینه می‌کنیم اگر آن را به موسسه سرم‌سازی تزریق می‌کردیم منفعت بیشتری برای ما به همراه داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این میان اعضای کمیسیون بهداشت تلاش جدی برای تقویت موسسه سرم‌سازی رازی دارند تا شرایط این موسسه بهبود یابد، یک زمانی در خاورمیانه از نظر تولید فرآورده‌های بیولوژیک رتبه اول را داشتیم و در دنیا نیز دو الی سه کشور چنین پیشرفتی را داشتند اما امروزه شاهد هستیم که دیگر کشورها از ما پیشی گرفته‌اند و ما اکنون از دستگاه‌های ۵۰ تا ۶۰ سال قبل استفاده می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه عدم توجه به موسسه سرم‌سازی رازی و حمایت نکردن از آن خیانت به کشور است، تصریح کرد: به طور حتم اگر هزار میلیارد تومان در این موسسه هزینه شود بهتر از آن است که بخشی از اعتبارات به صورت نادرست در مراکز غیرضروری صرف شود.

وی یادآور شد:‌ واقعیت آن است آن چیزی که از عهده مجلس برآید کمیسیون بهداشت و درمان برای تقویت موسسه سرم‌سازی رازی انجام خواهد داد اما در نهایت باید همه نمایندگان نیز اطلاعات کاملی از وضعیت موسسه سرم‌سازی رازی داشته باشند؛ قدم اول آگاهی است تا بتوان با تصمیم درست قانون جامعی را به تصویب رساند.

پزشکیان تاکید کرد:‌ حمایت‌های مالی یا باید از سوی دولت انجام شود یا باید مجلس قوانینی برای مکلف کردن دولت نسبت به تزریق اعتبارات به این بخش در نظر بگیرد لذا با توجه به بازدیدی که اعضای کمیسیون بهداشت از موسسه سرم‌سازی رازی به عمل آورده‌اند به نظر می‌رسد عزمی راسخ در بین نمایندگان برای بهبود وضعیت این موسسه وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: بدون‌شک اگر همچنان این موسسه با کمبود اعتبار مواجه شود تمام زحمات آن به هدر رفته و این موسسه دیگر قادر به ادامه فعالیت نخواهد بود./