کارگاه صنایع شیشه باقری ، که بیش از ۲۰ سال در حوزه تولیدات صنایع دستی شیشه فعالیت می کرد ودر نوروز ۹۴ به دلیل مشکلات مالی تعطیل و پس از سه ماه با حمایت مسئولان امر بازگشایی شد.
به گزارش صنعتیمیز ، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ، فرزین حق پرست امروز در بازدید از کارخانه شیشه سازی باقری به همراه مدیر کل حمایت ازتولید صنایع دستی کشور اظهار داشت: اخذ مالیات بر ارزش افزوده ، یکی از مشکلات اساسی هنرمندان فعال صنایع دستی در استان است و این بازدید که با حضور آقای سبزمیدانی انجام گرفت می تواند گامی در راستای حل این مشکل باشد.

حق پرست افزود: همچنین صندوق حمایت از تولیدات صنایع دستی نیز برای حمایت از فعالان صنایع دستی تلاش می کند و امیدواریم که با حل مشکلات مالیات بر ارزش افزوده حوزه شاهد رونق صنایع دستی در استان باشیم.

وی گفت: البته برای حل مشکلات بیمه فعالان صنایع دستی در استان مکاتباتی با استانداری آذربایجان شرقی انجام شده است و امید است که به زودی شاهد نتیجه این اقدامات باشیم.

حق پرست ، از فعالان کارخانه صنایع شیشه باقری در خواست کرد که با بسته بندی های مناسب و ارائه در فروشگاه های مختلف به تولیدات خود هویت بدهند و نام تجاری تولیدی خود را در سطح ملی و بین المللی مطرح کنند.

مدیرکل حمایت ازتولید صنایع دستی کشور نیز در این بازدید گفت: از طریق صندوق حمایت از تولیدات صنایع دستی کشور اعتباری برای فعالیت مجدد این کارگاه در نظر گرفته خواهد شد.

سبزمیدانی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی پتانسیل های بسیاری در حوزه صنایع دستی دارد و می تواند با توجه ویژه به این پتانسیل و همچنین آسیب شناسی مشکلات تولیدی و اقتصادی این حوزه در راستای رونق تولیدات صنایع دستی گام بردارد.

لازم به ذکر است که کارگاه صنایع شیشه باقری ، بیش از ۲۰ سال است در حوزه تولیدات صنایع دستی شیشه فعالیت می کند ولی در نهایت در نوروز ۹۴ به دلیل مشکلات مالی آقای باقری اقدام به تعطیلی کارگاه کرد.

شایان توجه است که امروز مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان به همراه مدیرکل تولیدات صنایع دستی کشور در این محل حاضر شده و با بررسی مشکلات این کارگاه تولیدات صنایع دستی ، اقدام به رفع موانع فعالیت این کارگاه کردند.

گفتنی است کارگاه تولید شیشه باقری در فاصله ۳۲ کیلومتری تبریز در شهرک صنعتی سلیمی واقع شده است.