کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح شد

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس امروز میزبان بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت برای شنیدن برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بودند که زنگنه از به بهره‌برداری رسیدن بیش از ۱۰ پروژه پتروشیمی تا انتهای سال جاری خبر داد.

به گزارش صنعتیمیز ، الله وردی دهقانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: وزیر نفت امروز برای دیدار نوروزی و ارائه گزارش عملکرد در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی و هم‌چنین تشریح چالش‌ها و کمبودهای بودجه‌یی و غیربودجه‌یی و سایر مشکلات این صنایع به اعضای کمیسیون گزارش داد.

به گفته عضو هیأت رییسه کمیسیون صنایع و معادن بنا بر اعلام وزیر نفت تا پایان سال جاری بیش از ۱۰ پروژه پتروشیمی از جمله پتروشیمی مهاباد، مرودشت ، کاویان ۲، لرستان، کارون ۲، سنندج، کاوه و پردیس عسلویه به ارزش بیش از پنج میلیارد دلار به بهره‌برداری خواهد رسید.

او هم‌چنین بررسی قیمت جهانی نفت، میزان رو به رشد تولید نفت کشورمان، سنگ‌اندازی عربستان برای افزایش سهم تولید نفت ایران در اوپک، صادرات گاز به کشورهای پاکستان و امارات و سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز به ویژه در میادین مشترک را از دیگر محورهای گزارش شده وزیر نفت در جلسه کمیسیون متبوعش خواند.

نماینده مردم ورزقان هم‌چنین از طرح پیشنهاداتی در خصوص بودجه حوزه صنعت و معدن و تولید در جلسه امروز کمیسیون سخن گفت و افزود: قرار شد پیشنهاد اعضا ارائه، جمع‌بندی و تا قبل از در دستور قرار گرفتن گزارش کمیسیون تلفیق در صحن علنی پیشنهادات به این کمیسیون ارائه شود.