مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: این پالایشگاه تولید روغن های صنعتی برای موتورهای دیزلی و بنزینی، تک گریدی و چند گریدی و ضد یخ به ظرفیت ۴۰ هزار تن در سال را در برنامه اجرایی خود دارد که امید است تا پایان سالجاری به بهره برداری برسد.
به گزارش صنعتیمیز ، محمد باقر دخیلی روز شنبه در حاشیه افتتاح واحد گرانول سازی گوگرد پالایشگاه تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین بزرگترین طرح زیست محیطی شمالغرب کشور با سرمایه گذاری ۱۷۵ میلیون دلاری در قالب چهار پروژه در این شرکت آغاز شده است.

وی اضافه کرد: پروژه تصفیه گازوییل با ظرفیت ۳۰ هزار بشکه در روز با هدف تولید نفت گاز با استاندارد EU-V و با اعتبار ۱۰۰ میلیون دلار تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

دخیلی گفت: پروژه استحصال گوگرد از فراورده های تولیدی و بازیافت گازهای انتهایی گوگردسازی با ظرفیت ۱۰۰ تن در روز با هدف استحصال گوگرد و کاهش آلایندگی زیست محیطی نیز تا پایان سال ۹۶ به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: پروژه بازیافت گازهای ارسالی به سیستم مشعل با ظرفیت دو هزار و ۴۰۰ تن در ماه با هدف بازیافت گازهای مشعل، کاهش آلایندگی و کاهش ضایعات تا پایان شهریور ماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز اظهار کرد: دیگر پروژه مهم این طرح پروژه گرانول سازی گوگرد می باشد که با ظرفیت ۱۸ تن در ساعت و با هدف کاهش آلایندگی ناشی از حمل و نقل گوگرد امروز به بهره برداری رسید.