به گزارش صنعت خبرلری ، بر پایه آمارهای اعلامی وزارت صنعت معدن و تجارت، طی ۲۲ ماه گذشته منتهی به پایان آذرماه ۹۹،آذربایجان شرقی در میان استانهای برتر دریافت تسهیلات قرار ندارد
 بر اساس این گزارش ، بابت تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد، در راستای «اقتصاد مقاومتی» ۷۵ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

 

ایرنا برنامه تولید و اشتغال (موضوع بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور) از اسفندماه ۹۷ پس از انعقاد تفاهم نامه مشترک بین وزارت صنعت، معدن و تجارت با سازمان برنامه و بودجه، ابلاغ دستورالعمل های مربوطه، انعقاد قرارداد عاملیت با بانک ها و پیاده سازی فرایند اعطای تسهیلات از طریق سامانه «بهین یاب» وزارت صنعت وارد فاز اجرایی شد.
تسهیلات تبصره ۱۸ در راستای ایجاد «جهش تولید»، تقویت بنگاه های اقتصادی، توسعه کسب وکار در واحدهای صنعتی و صنایع معدنی موجود و تکمیل طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، پرداخت می شود.
مطابق جداول ارائه شده وزارت صنعت، معدن و تجارت، از آغاز این برنامه در اسفندماه ۹۷ تا پایان آذرماه امسال در مجموع هفت هزار و ۲۶۴ فقره ثبت نام برای دریافت این تسهیلات انجام شد.
از این تعداد، دو هزار و ۹۲۸ فقره به بانک ها معرفی شدند، اما در نهایت یک هزار و ۳۲۸ فقره تسهیلات به ارزش ۷۵ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد.
برپایه این گزارش، استان اصفهان با هشت هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال، تهران با ۶ هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال و یزد با چهار هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال، بهترین عملکرد را در جذب تسهیلات یاد شده داشتند.
همچنین بدترین عملکرد در ۲۲ ماه گذشته در دریافت تسهیلات تولید و اشتغال متعلق به جنوب کرمان با ۱۸۰.۱، هرمزگان با ۵۸۸ و کهگیلویه و بویراحمد با ۶۷۳.۹ میلیارد ریال بوده است

ایرنا