فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی از آغاز طرح تشدید اقدامات در حوزه امنیت اخلاقی در تبریز و آذربایجان شرقی خبر داد.
به گزارش صنعت تبریز ، سردار محسن حسن‌خانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه وظیفه اصلی نیروی انتظامی پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی و ارزش‌هایی است که در جمهوری اسلامی وجود دارد، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمانی بوده و در قانون نیز امر به معروف و پاسداری از ارزش‌های اسلام و انقلاب دیده شده و وظیفه مردم نیز در امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: موضوعات اجرایی و برخورد نیز با نیروی انتظامی و برخی سازمان‌هاست که توسط قانونگذار مشخص شده و یکی از مطالبات مردم از نیروی انتظامی انجام این وظیفه است و با عنایت به مطالبه بیشتر مردم از ما در دستور کار خود تشدید اقدامات را در حوزه امنیت اخلاقی خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: به ماموریت راهنمایی و رانندگی ابلاغ کرده‌ایم در موضوع عفاف و حجاب مخصوصا کسانی که کشف حجاب دارند با جدیت برخورد کنند و موضوع آلودگی صوتی را نیز پیگیری کرده و خودروها را در چنین شرایطی متوقف کرده و برابر ضوابط به مراجع قضایی معرفی کنند.

برخورد با خودروهایی که ایجاد مزاحمت خیابانی می‌کنند و سگ گردانی

سردار حسن‌خانی افزود: کارهایی مانند دور دور که توسط برخی خودروها موجب ایجاد مزاحمت برای مردم در خیابان‌ها نیز می‌شود، مورد برخورد قرار خواهد گرفت و با سگ‌گردانی در خیابان‌ها نیز با جدیت برخورد می‌شود، چرا که این اقدامات در شان جمهوری اسلامی نیست.

برخورد شدید با ایجاد مزاحمت‌کنندگان به نوامیس مردم

وی ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم را با برخورد جدی و شدید پلیس همراه دانست و افزود: اگر کسی جرات پیدا کند برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت کند، با شدت برخورد می‌شود و در کنار این مسئله با فروشندگانی که عفاف و حجاب و پوشش مناسب را رعایت نمی‌کنند نیز برخورد می‌شود و در صورت تکرار مغازه پلمب می‌شود.

وی یادآور شد: اینکه برخی افراد سوءاستفاده از نیاز خانم‌ها برای شغل کنند و از آنها استفاده ابزاری کنند، قابل قبول نیست و با مسئول صنف‌های این چنینی برخورد می‌شود.

سردار حسن‌خانی استفاده از مانکن‌های اشاعه دهنده فرهنگ منحط غربی را ممنوع اعلام کرد و گفت: مردم نیز باید نظارت داشته باشند و موردهای این چنینی را گزارش دهند.

وی در ادامه بیان کرد: در برخی نمایشگاه‌ها شئونات اسلامی رعایت نمی‌شود و اصل برای ما حفظ شئونات دینی و اسلامی است و مردم در کنار حفظ شئونات دینی باید فعالیت‌های خود را اجرا کنند.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی تابلوهایی با عناوین و فرهنگ غربی گفت: این تابلوها نیز ساماندهی می‌شوند تا مروج فرهنگ غربی نباشند و در تالارها نیز جدیت در برخورد داریم و در مجموع در ایجاد امنیت اخلاقی مصمم هستیم تا به وظیفه قانونی و شرعی مصمم‌تر از گذشته اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در هفت ماهه سال‌جاری به نسبت سال گذشته افزایش کشفیات مشروبات داخلی و خارجی را داشته‌ایم و در برخورد با اصنافی که مبادرت به تهیه و توزیع فیلم و سی‌دی‌های غیرمجاز افزایش برخورد را داشته‌ایم و در زمینه تذکرات عفاف و حجاب نیز افزایش برخورد داشته‌ایم.

وی گفت: در موضوع فضای مجازی نیز با مسائل امنیت اخلاقی برخورد داریم و در کافی‌نت‌ها نیز نظارت داریم و در فضای مجازی نیز پلیس فتا با قاطعیت حضور دارد.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: توسعه پلیس فتا از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی است که امسال تقویت می‌شود.

وی گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته طرح تشدید امنیت اخلاقی صورت می‌گیرد و از سوی دیگر پلیس وظایف قانونی بر عهده دارد تا با این موارد برخورد کند.