مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز از آغاز تولید خودروی سمند از اواخر خرداد سال جاری در این شرکت خبر داد.

به گزارش صنعتییمز به نقل از ایسنا  غلامرضا صادقیان در سومین همایش طرح رتبه بندی شرکت‌های برتر آذربایجان با اشاره به تاسیس شرکت ایران خودرو تبریز در سال ۱۳۸۵ گفت: از اواخر ماه جاری، خط جدید تولید سمند با ظرفیت تولید روزانه ۲۰۰ دستگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت از بدو تاسیس تاکنون، بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی وانت تولید کرده است. تولید هر خودرو، یک و نیم فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌کند.

صادقیان با بیان اینکه مونتاژ، کار خودروساز نیست، اظهار کرد: خودروسازی در اقتصاد داخلی کشور نقش بسیار مهمی دارد به طوریکه بعد از صنعت نفت، دومین صنعت بزرگ در اشتغالزایی برای مردم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم شرکت‌های خودروسازی در سال‌های گذشته ادامه داد: صنعتگران عرصه خودروسازی در چند سال گذشته با خودباوری و تکیه بر توان داخلی، به خودکفایی کامل رسیده و خودروهایی را مطابق با استانداردهای بین المللی تولید کردند.

مدیرعامل شرکت ایران خودرو تبریز با تاکید بر لزوم افزایش شرکت‌های خودروسازی در کشور بیان کرد: صنعت خودروسازی جز سود ده ترین صنایع جهان است به طوریکه درآمد سالانه شرکت خودروسازی تویوتا بیش از درآمد یک سال شرکت نفتی توتال است.