صنعت خبرلری: رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه ماسکهای بهداشتی جزءاقلام سلامت محور هستند گفت : معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان تعیین کننده عیار کیفیت ماسکهای بهداشتی در واحدهای تولیدی است .

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، حبیب امین زاده با اشاره به ضرورت تداوم گشت های مشترک معاونت نظارت و بازرسی سامان صمت با معاونت غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی استان، افزود: متاسفانه شاهد عرضه ماسک های غیراستاندارد در برخی از داروخانه ها هستیم که نظارت بر این مکانها و همچنین تشخیص کالای مجاز و استاندارد از بی کیفیت، بر عهده معاونت غذا وداروست .
وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، نظارت بر ماسک بهداشتی سه لایه از ابتدای فرآیند تولید یعنی عرضه کنندگان مواد اولیه ، سازندگان ماشین آلات ، تولیدکنندگان ماسک و نهایتا عرضه کنندگان آغاز شده است و بر این اساس تا کنون ۲۱ واحد تولیدی ماسک سه لایه بهداشتی دارای پروانه بهره برداری ، ۴ واحد تولید کننده اسپان باند و ۱۳ واحد تولیدکننده ماشین آلات تولید ماسک در استان شناسایی و اطلاعات آنها برای پایش مداوم در اختیار معاونت نظارت و بازرسی و غذا و دارو قرار گرفته است.
وی اضافه کرد : براساس تمهیدات وزارت صمت، مواد اولیه تولید ماسک اعم از ملت بلون و اسپان صرفا به واحدهای دارای پروانه بهره برداری و مجوز تخصیص می یابد.
امین زاده درادامه بر ضرورت اخذ پروانه بهره برداری و مجوز های بهداشتی لازم توسط واحدهای فاقد مجوز در استان تصریح کرد و ادامه داد : با تسهیل صدور پروانه برای این گونه واحدها می توانیم به صورت بهینه در راستای تولید استاندارد و پایش مستمر واحدهای تولیدی حرکت کنیم .
وی در ادامه از تولید ماسک بهداشتی سه لایه به اندازه نیاز در استان خبر داد و گفت : علی رغم پلمپ ۴۶ واحد تولید ماسک غیر بهداشتی در ماههای اخیر، فعالیت واحدهای مجاز پاسخگوی نیاز استان است و برنامه ریزی لازم جهت ارسال ماسک های تولیدی مازاد استان به سایر مناطق کشور و همچنین اخذ مجوز صادرات این محصول در حال انجام است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اطلاع رسانی از طریق رسانه های استانی در خصوص شناساندن واحدهای مجاز و دارای پروانه تولید ماسک به مردم را مهم دانست و گفت : شهروندان از واحدهای مجاز نسبت به خرید ماسک اقدام کنند.