مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهرستان تبریز گفت: ۳۵ درصد برق این منطقه در حوزه صنعت مصرف می شود که بیشترین بخش مصرفی را شامل می شود.

عادل کاظمی با بیان این مطلب تاکید می کند: بخش‌های خانگی با ۳۴ درصد، عمومی و سایر مصارف هر کدام با ۱۱ درصد، کشاورزی با هفت درصد و روشنایی معابر با ۲ درصد در رده های بعدی این رده بندی قرار دارند.

وی با بیان این‌که بیش از ۲ میلیون نفر در حوزه تحت پوشش شرکت توزیع برق تبریز زندگی می‌کنند، تعداد مشترکان برق تبریز را یک میلیون و ۱۲ هزار و ۷۳۰ مشترک شهری و روستایی اعلام کرد.

کاظمی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق تبریز در گستره چهارهزار و ۷۷۰ کیلومتر مربع در سه شهرستان تبریز، اسکو و آذرشهر و ۹ شهر مشغول خدمات‌رسانی بوده و تعداد کل روستاهای برق‌دار شرکت ۱۴۴ روستا است.

وی افزود: هم‌اکنون در حوزه‌ کاری برق تبریز تعداد ۶ هزار و ۹۲۹ دستگاه ترانسفورماتور هوایی و زمینی با ظرفیت ۲ هزار و ۲۹ مگاولت آمپر در حال بهره‌برداری بوده و کل خطوط فشار متوسط و ضعیف برق تبریز نیز ۹ هزار و ۴۴۴ کیلومتر است.

کاظمی یادآوری کرد: ۲۴۱ فیدر فشار متوسط و ۲۸ پست فوق توزیع با ظرفیت ۱۸۲۰ مگاولت آمپر در امر توزیع نیروی برق در حوزه‌ی شرکت به‌کار گرفته شده‌اند.

وی گفت: طی سال گذشته تعداد ۲۲هزار و ۶۶۷ مشترک جدید به برق تبریز اضافه شده‌اند که حاکی از رشد ۲۹/۲ درصدی طی سال گذشته بوده و در هفت سال گذشته نیز میانگین رشد تعداد مشترکین، ۷۵/۳ درصد بوده است.

کاظمی از متوسط رشد پنج درصدی مصرف مشترکان شهری و روستایی برق منطقه تبریز طی هفت سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: طی سال ۹۸، مصرف برق از رشد ۴۹/۸ درصدی برخوردار بوده است.