صنعت خبرلری: استاندار آذربایجان ‌شرقی با اشاره به قطع مکرر برق در استان گفت: مزرعه تولید ارز دیجیتال در این استان وجود ندارد.

محمد رضا پورمحمدی افزود: مصرف سالانه و ماهانه برق تمام واحد‌های تولیدی و حتی کشاورزی در استان مشخص است.

استاندار یادآوری کرد: پیش از این چندین مورد مزرعه تولید ارزی دیجیتال در آذربایجان شرقی وجود داشت که همه شناسایی و عوامل راه اندازی آن دستگیر شدند.

پور محمدی با بیان اینکه امکان فعالیت مخفیانه در زمینه تولید ارز دیجیتال وجود دارد، تاکید کرد: در صورت اطلاع مطمئنا از فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.
 
قطعی مکرر جریان برق در شبانه روز گذشته، مردم مناطق مختلف آذربایجان شرقی را با مشکلات متعددی رو به رو کرده و به آنها خسارت های زیادی زده است.
در این میان اخباری مبنی بر قطعی برق کلان شهر تبریز به دلیل استفاده از برق برای تولید ارز دیجیتال توسط شرکت‌های چینی در فضای مجازی منتشر شد.

این در حالی است که مسئولان  از جمله شرکت تولید برق آذربایجان ادعا کرده اند که قطعی برق موضوع سراسری و دلیل آن ناکافی بودن گاز مورد نیاز نیروگاه‌های برق از یک سو و تاکید بر ضرورت مقابله با کاهش آلودگی هوای کلان شهر‌ها از سوی دیگر است.
 
اما محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرده است: قطع برق به دلیل کمبود یا قطعی گاز صحت ندارد و شرکت ملی گاز ایران تعهدی دارد که طبق تعهدش در حال انجام گازرسانی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما