صنعت خبرلری: باگذشت زمان و همواره با تکنولوژی رو به رشد در جوامع دنیا بالاخص در صنعت برق همواره نیازمند سیاست گزاری های دقیق و برنامه ریزی های منظم میباشیم،در همین راستا به دلیل قدیمی بودن نیروگاه تبریز مسئولین از خارج شدن این نیروگاه از مدار ابراز نگرانی کرده و تاکید بر تغییر تکنولوژی و بازتوانی دارند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به قطعی‌های اخیر برق در استان، گفت: قطعی برق در مصارف خانگی نخواهیم داشت و در صورت نیاز قطعی‌ها با هماهنگی‌های لازم در بخش صنایع انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در هرجای کشور مشکلی پیش آید ملت ایران همیشه همدل و همراه هستند تا آن مشکل رفع شود همانطور که در هشت سال دفاع مقدس جنگ در مرزهای غرب و جنوب کشور اتفاق افتاده بود ولی ملت ایران از شمال و شرق در جنگ حضور داشتند و هزاران شهید فدای کشور کردند.

وی  ادامه داد: در شرایط کنونی که به صرفه جویی مصرف برق نیاز است با تعاملی که در سطح کشور وجود دارد امیدواریم هرچه سریعتر مشکل رفع شود.

پورمحمدی تاکید کرد: ضروری است برق مصارف خانگی و مسکونی به هیچ وجه قطع نشود و برق مصارف صنعتی و تولید کنندگان نیز با تشکیل کمیته ای به ریاست معاونت اقتصادی استانداری و با حضور مدیران برق، صمت، شهرک های صنعتی استان و همچنین نمایندگان صنایع در صورت نیاز نسبت به قطعی برق با زمان بندی و اطلاع قبلی اقدام شود.

وی با بیان اینکه برق چاه هایی که آب شرب تبریز را تامین می کنند نباید قطع شود، گفت: برق شرکت های استراتژیکی که دارای ضریب ایمنی هستند نیز به هیچ وجه قطع نشود.

استاندار آذربایجان شرقی از شهروندان در خواست کرد: در مصرف برق و گاز همکاری کرده و صرفه جویی کنند تا زمستان را نیز همچون تابستان بتوانیم با مدیریت و همراهی سپری کنیم.

وی ادامه داد: مذاکراتی نیز با وزیر نیرو انجام خواهم داد تا خاموشی ها در استان ما به حداقل برسد.