استاندار آذربایجان شرقی گفت: افکار قدیمی و باطل را کنار بگذاریم چرا که پروژه های نیمه تمام دلیل بی عرضه گی مدیران نیست.
به گزارش صنعت تبریز ، اسماعیل جبارزاده در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی با بیان اینکه یکی از عملکردهای دستگاه‌های اجرایی کسب رضایت مردم است، اظهار داشت: ایجاد حس رضایت در میان مردم و امیدبخشی به آنان یک وظیفه مهم است و در استان تلاش کردیم تا با یک خود ارزیابی به بررسی عملکرد خود برسیم.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره شهید رجایی فرصتی برای بررسی عملکرد یک ساله است، گفت: برای اهداف تشکیلاتی قدم برداشته‌ایم و ساعت‌های متعددی برای ارزشیابی دستگاه‌های مختلف صورت گرفته و این مدل ارزشیابی نیز کامل نیست و ایراداتی نیز دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: نحوه ارزشیابی و فرمت‌های موجود در جشنواره شهید رجایی دارای ایراداتی است که درخواست کرده‌ایم این ایرادات را احصاء کرده و در ارزشیابی‌های سال آینده این ایرادات برطرف شود.

وی گفت: ادارات استان جلساتی تشکیل داده و ایرادات را به صورت کارشناسی، مدون و جامع منعکس کنند چرا که یکی از ویژگی‌های این دولت در مقایسه با دولت‌های قبلی قبول ایرادات منطقی و حرف حساب است و بر همین اساس ایرادات را منتقل می‌کنیم.

جبارزاده یادآور شد: بومی‌سازی ارزشیابی در کنار آیتم‌هایی که از مرکز می‌آید مورد نظر قرار خواهد گرفت و آنچه که در آذربایجان‌شرقی مهم است در ارزشیابی سال آینده مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبری است در استان به صورت جدی‌تر و اولویت‌دار ملاک ارزیابی خواهد بود و باید توجه داشت که اقتصاد مقاومتی منحصر به زمان تحریم نبوده و یک اقتصاد انقباضی و برای روزهای سخت است اما در بررسی دقیق شیوه‌نامه اقتصاد مقاومتی متوجه می‌شویم که مجمع تشخیص مصلحت نظام با استفاده از نظرات کارشناسی نسخه مترقی اقتصادی را تدوین کرده است.

وی عنوان کرد: اقتصاد ما از برنامه محور بودن خارج شده و در برنامه پنجم توسعه عملا از برنامه‌های اقتصادی تعیین شده خارج شدیم و لازم است که اقتصاد مقاومتی به خوبی در استان تبیین شود.

جبارزاده در ادامه سخنان خود یادآور شد: در ارزیابی سال آینده میزان پایبندی به اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار خواهد گرفت و در کنار توجه به اقتصاد مقاومتی واگذاری پروژه‌های نیمه تمام در اولویت است و اگر می‌خواهیم استان به یک توسعه متناسب برسد باید زمینه واگذاری این پروژه‌های نیمه تمام که مشغله‌ای برای ما شده محقق شود و یکی از معیارهای دستگاه‌ها میزان واگذاری پروژه‌های بلاتکلیف متوقف و نیمه تمام به بخش غیردولتی است و باید تعصبات غیرلازم را کنار بگذاریم.

وی تصریح کرد: واگذاری یک مجموعه غیرکاربردی برای یک دستگاه به یک مجموعه دیگر دلیلی بر بی‌عرضگی آن واحد نیست و هر دستگاهی که نمی‌تواند از مجموعه‌ای استفاده کند حرام اداری است و بنده فتوای اداری می‌دهم که نباید این اموال بیت‌المال از بین برود.

جبارزاده گفت: افکار قدیمی و باطل را کنار بگذاریم و ارائه خدمات به روز و بهتر را برای مردم استان دنبال کنیم و همه باید در این مسیر حرکت کنیم چرا که جهت حرکت مسئولان دولتی در یک بخش مشخص است و هر پروژه‌ای که نمی‌توانیم در آن از اعتبارات دولتی استفاده کنیم به بخش دیگری منتقل شود.