وزیر اقتصاد جمهوری خودمختار نخجوان گفت: پوست خام در نخجوان کم است بهتر می بینیم با تامین این ماده از آذربایجان شرقی بتوانیم در کارخانه های چرم خود مواد اولیه لباس و کفش را تولید و به ترکیه و روسیه صادر کنیم.
جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی با وزیر اقتصاد جمهوری خودمختار نخجوان دیدار کردند.
به گزارش صنعتیمیز به نقل از خبرگزاری صداوسیمامنصور آیرم ، سرکنسول ایران در جمهوری خودمختار نخجوان در این دیدار گفت : دیدگاه ما به جمهوری نخجوان صرفا به عنوان یک همسایه با وسعتی کوچک و جمعیت ۴۳۰۰ هزار نفر نیست بلکه ما نخجوان را دوست و همکار در همه زمینه ها می دانیم و به همین علت دولت ایران سعی دارد موانع موجود بر سر راه توسعه روابط را برطرف کرده و به صورت همه جانبه زمینه را برای گسترش فعالیت های دوسویه فراهم کند.
وزیر اقتصاد جمهوری خودمختار نخجوان هم گفت : ما درصدد هستیم در بساری از زمینه ها به صورت مشارکتی کار کنیم نه اینکه سرمایه گذاری و فعالیت یک طرفه باشد و مایل هستیم هر دو طرف از مشارکت سود ببرند .
سید اف افزود : باهم افزایی می توانیم کالاهای بیشتر و بهتری تولید و حضور قدرتمندی در بازارهای جهانی داشته باشیم.
وی گفت: فرش یکی از فعالیت های مورد نظر ماست که در نظر داریم زمین و کارگاه و تجهیزات را برای شما فراهم کنیم و در مقابل با طراحی ها و نیروی کار با تجربه آذربایجان شرقی و تبریز محصولات را تولید کنیم.
سید اف افزود : پوست خام در نخجوان کم است بهتر می بینیم با تامین این ماده از آذربایجان شرقی بتوانیم در کارخانه های چرم خود مواد اولیه لباس و کفش را تولید و به ترکیه و روسیه صادر کنیم.
در این دیدار جمعی از فعالان اقتصادی و تجار استان هم با ارائه نظرها و پیشنهادهای خود ایفای نقش جمهوری نخجوان را به عنوان پل ارتباطی برای صدور کالاهای ایرانی به کشورهایی همچون روسیه خواستار شدند.