صنعت خبرلری: چهارمین کمیسیون مشترک اقتصادی توسعه همکاری های ایران و عراق، با حضور مدیران عالی رتبه دو کشور و تنی چند از فعالان اقتصادی از امروز به مدت دو روز آغاز به کار کرد.

وزیر بازرگانی عراق روز دوشنبه در صدر یک هیات عالی‌رتبه اقتصادی و بازرگانی برای دیدار با مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران و شرکت در چهارمین اجلاس کمیسیون عالی مشترک همکاریهای اقتصادی و تجاری دو کشور عازم تهران شد.

«علاء احمد الجبوری» وزیر بازرگانی عراق را در این سفر هیاتی عالی‌رتبه متشکل از معاونان وزیر، مدیران کل، روسای اتاق‌های بازرگانی و «عبدالرزاق الزهیری» رئیس اتحادیه اتاق بازرگانی عراق همراه می‌کنند.

به گزارش ایرنا، چهارمین کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق با هدف توسعه همکاری‌های دو طرف در مهر ماه سال‌جاری تشکیل شد. بررسی ظرفیت‌های همکاری مشترک در بخش‌های مختلف با توجه به وجوه مشترک جغرافیایی، فرهنگی و مذهبی بین دو کشور از جمله اهداف این کمیسیون عنوان شده است.

توسعه روابط اقتصادی، بررسی راه‌های توسعه صادرات و همکاری‌های متقابل، ارزیابی بازار طرفین برای بهره‌وری بهینه در زمینه‌های حمل و نقل، انرژی، گردشگری، فعالیت‌های عمرانی، صنایع آب و برق از جمله مواردی است که در تعامل با فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی، زمینه توسعه اقتصادی و عمق بخشیدن به همکاری‌های طرفین را موجب خواهد شد. ظرفیت بالای محصولات و خدمات ایرانی در کشور عراق، از جمله عناصر مثبتی است که در تعامل با فعالان بخش خصوصی و دولتی مورد تاکید قرار  گرفت.

منبع: ایرنا