مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی تبريز با گلایه از پنج درصد تعرفه وارداتی تراکتور در قبال ۵۵ درصد وارداتی خودرو در کشور گفت: ۳۰ شرکت تراکتورسازی تاسیس شده که فقط لاستیک، پیچ و مهره می‌بندند و کار دیگری انجام نمی‌دهند.
به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، ابوالفتح ابراهیمی اظهار داشت: شرکت ماشین‌آلات بعد از روند۱۰ ساله، امروز به خانه اول خود بازگشت و ما از این موضوع خشنودیم.

وی افزود: با تصمیم نادرست در مجموعه گسترش که با تئوری و اصول اقتصادی بنا شده بود، مجموعه قطعه قطعه شود و بر این اساس ماشین‌آلات به یک گروه ریخته‌گری و غیره را از یکدیگر جدا کردند.

مدیرعامل تراکتورسازی تبریز اذعان داشت: این واگذاری‌ها در سال ۸۸ به یک بحران تبدیل شد و سیاست متضاد و متنافر بود زیرا با اصل ۴۴ شرکت‌ها را واگذار می‌کرد و از طرف دیگر زمین خریده و تراکتورسازی کردستان و ارومیه را راه‌اندازی می‌کردند.

وي با تاکید به اینکه ماشین آلات بهترین شرکت و دارای کیفیت عالی بود و برند ماشین‌آلات بسیار معتبر بود،گفت: با وجود ماشین‌آلات هیچ‌کس جرأت واردات نداشت و با تراکتورسازی مکمل هم بودند ولی در یک روز تصمیم گرفتند این‌ها را از هم جدا کنند.

اين مسئول یادآور شد: دولت ۶۰ میلیارد بدهی به شرکت تراکتورسازی تبریز دارد که تا به امروز تنها ۷ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده است.

ابراهیمی تصریح کرد: در سال ۹۲ تقریباً هشت درصد مالیات استان را تراکتورسازی داده است و در طول این مدت نیز مالیات را بدون تأخیر داشته‌ایم و حتی در بیمه‌ها نیز تأخیر نداشته‌ایم.

وی ابراز کرد: مدیران این شرکت حقوق نجومی نداشته و همه چیز براساس بهره‌وری است، در شرکت به مسائل ارزشی توجه ویژه‌ای می‌شود و اینجا فقط تولید، اشتغال و اقتصاد مقاومتی مطرح است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: ما به دنبال سود عملیاتی بوده و اهل معامله و دنبال سود غیرکاری و شخصی نیستیم.

منبع: جوان آنلاین