عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس، از انعقاد قرارداد ۷۰۰ میلیون یورویی احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال خط آهن جلفا- نوردوز- قلی بیگلو خبر داد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صفر شاسفند گفت: این تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد ارس و کنسرسیوم ایرانی-اروپایی برای احداث خط آهن ۲۰۴ کیلومتری منعقد شد.
وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های انجام شده مدت زمان واگذاری این خط آهن ۲۵ سال است، افزود: اتمام مطالعات و اجرای کامل پروژه پنج سال بوده و بیست سال دوره بهره برداری توسط سرمایه گذار بخش خصوصی خواهد بود.
معاون اقتصادی و سرمایه گذاری ارس با اشاره به میزان بار ترانزیتی قابل جذب از کریدور شمال-جنوب، اجرای این پروژه را برای اقتصاد کشور و افزایش سهم ایران از ترانزیت کریدورهای بین امللی مثبت و پراهمیت ارزیابی کرد.
شاسفند گفت: بر اساس پیش بینی های احتمالی مجموع میزان بار ترانزیتی قابل جذب از این مسیر در سال اول ۱٫۵۳ میلیون تن و در سال بیستم ۱۰٫۷۶ میلیون تن بوده و در بخش مسافری نیز انتقال ۱۰۱ هزار نفر در سال اول بهره برداری و انتقال ۴۰۹ هزار نفر مسافر در سال بیستم پیش بینی می شود.
منطقه آزاد ارس در چهار محدوده منفصل در شمال غرب ایران و ۱۳۵ کیلومتری تبریز واقع بوده و با نخجوان از طریق محدوده جلفا، با ارمنستان از طریق محدوده نوردوز و با آذربایجان از طریق محدوده قلی بیگلو و خداآفرین هم مرز است.
ویژه ها
لیقوان ، برندی که کمر لیقوانیها را می شکند
اختصاصی صنعت خبرلری روستای لیقوان (دهکده توریستی لیقوان) پایتخت پنیر...
تراز تجاری مثبت ارس در ۱۴۰۲
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، دکتر مجید...
- مشکلات ملکی چند تن از شهروندان طرح و بررسی و حل شد
- پروژه احداث سالن ورزشی شهید تجلایی وارد مرحله اجرای دیوارکشی و تیرچه گذاری شد
- رکورد بزرگترین اجتماع طناب زنی کشور با حضور ۱۸۰۰ دانش آموز تبریزی شکسته شد
- ارس، منطقه آزاد برتر ایران در سال ۱۴۰۲
- روند رو به رشد فعالیتهای پیجویی و اکتشاف معادن در آذربایجانشرقی
دبیرکل اتاق ایران و عراق : دلار میریزد
جهانبخش سنجابی شیرازی: روند افزایش نرخ ارز قطعاً در میانمدت متوقف...
- دولت مدیریت را واگذار کند، صنعت خودرو جان میگیرد
- ضرورت سرمایهگذاری بخش خصوصی در صنعت نفت و گاز
- سهم استانهای آذربایجان شرقی و کرمان پیش از پرداخت عوارض مس سونگون بررسی میشود
- حذف قیمتگذاری دستوری خودرو در دستور کار| مانعی برای واردات خودرو نداریم
- ضرورت استفاده حداكثری از ظرفیتهای موجود در فولاد متیل برای تقویت صنایع پاییندستی كشور