نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:خطای تشخیص در مکان یابی برای استقرار صنایع یکی از دلایل بالا بودن هزینه تولید است

به گزارش پایگاه خبری  صنعـتیـمیـز به نقل خانه ملت، هادی قوامی  درخصوص بالا بودن هزینه تولید در کشور، گفت:باید پذیرفت به دلایل مختلف هزینه بهای تمام شده تولید در کشور بالا بوده،  که می توان به این موضوع اشاره کرد که در زمینه ساخت بسیاری از واحدهای تولیدی جانمایی صحیحی صورت نگرفته است.

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:بطور مثال کارخانه های پتروشیمی در مناطقی از کشور مستقر شده اند که تامین خوراک این کارخانجات دشوار است.

قوامی افزود: صنعت پتروشیمی یک صنعت آب بر بوده و علاوه بر آن باید در مناطقی شرکت های پتروشیمی احداث شوند که دسترسی به خوراک برای آنان آسان باشد، بنابراین خطای تشخیص در مکان یابی برای استقرار صنایع یکی از دلایل بالا بودن هزینه تولید است بطور مثال انتقال خوراک پتروشیمی هزینه قابل توجهی را متوجه تولید می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:با وجود اینکه در کشور مشکل بیکاری وجود دارد اما تزریق نیرو انسانی مازاد از عوامل دیگر بالا رفتن هزینه تولید است بنابراین باید مشکل بیکاری را با احداث صنایع جدید حل کرد.

قوامی ادامه داد:توجه به نزدیک بودن صنایع پسین و پایین دست از دیگر عواملی است که در کاهش هزینه تولید، صنایع نقش دارد بنابراین باید با توجه به آمایش سرزمین و ظرفیت های هر منطقه ،صنایع ایجاد شود.

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ارتقای شفافیت در تهیه صورت های مالی شرکت های تولیدی بورسی از عوامل موثری است که می تواند در جذب نقدینگی به بورس نقش داشته باشد.