رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت: در بحث رضایت از زندگی و مهارت‌های خانوادگی، تبریز در مطلوب‌ترین شرایط و اردبیل ‌در پایین‌ترین آمار ‌قرار گرفته است.
در بحث رضایت از زندگی و مهارت‌های خانوادگی تبریز در مطلوب‌ترین شرایط و اردبیل نیز در پایین‌ترین آمار در این حوزه قرار گرفته به طوریکه نگرش به خشونت علیه زنان و کودکان در اردبیل پایین‌تر است.

به گزارش صنعت تبریز به نقل از فارس ، محمد مرجائی عصر امروز در آیین اختتامیه همایش ملی خشونت خانگی در اردبیل اظهار کرد: آنچه که در بحث خشونت مورد توجه و تحقیق و بررسی در ابعاد گسترده قرار گرفته، بحث کاستن از بزه‌ها و جرایم مرتبط با خشونت است که قطعاً می‌تواند با تصری در ابعاد گسترده جامعه آسیب‌های جدی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرح‌های مطالعاتی در بحث خشونت خانگی با برخی ضعف‌های ساختاری روبه‌روست که به راحتی می‌توان با برطرف کردن آن یک تحقیق جامع از ابعاد مختلف خشونت اجتماعی و خانگی را شاهد بود، تصریح کرد: با همکاری وزارت علوم، وزارت کشور و مرکز مشارکت زنان در ابعاد مختلف تیم‌های تحقیقاتی و پژوهشی گرد‌هم آمدند تا براساس حوزه‌های تعیین شده و ابعاد مختلفی که این حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها وجود دارد، زمینه حرکت مؤثرتر و کارآمدتر در حوزه به حداقل رساندن آسیب‌ها با یک راهکار منطقی و درست به وجود آید.

رئیس مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی گفت:‌ در خروجی این تحقیقات و بررسی‌ها که اغلب در مراکز استان‌ها و کلان‌شهرها به انجام رسید، متوجه خشونت‌های خانگی به ویژه علیه کودکان و زنان شدیم به طوری که ۴۳ خشونت و گونه‌های مختلف آن در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت به طوری که بیشترین خشونت‌ها را در استان‌هایی همچون بندرعباس شاهد بودیم و کمترین این خشونت‌ها در استان ایلام بوده است.

مرجائی افزود: در بحث رضایت از زندگی و مهارت‌های خانوادگی تبریز در مطلوب‌ترین شرایط و اردبیل نیز در پایین‌ترین آمار در این حوزه قرار گرفته به طوریکه نگرش به خشونت علیه زنان و کودکان در اردبیل پایین‌تر است.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم آسیب‌های اجتماعی به ویژه خشونت‌ها را به حداقل برسانیم باید نشاط اجتماعی افزایش پیدا کرده و آمار ناهنجاری‌ها و خشونت‌ها به حداقل برسد.

مرجائی با بیان اینکه به دنبال ارائه یک طرح و الگوی مناسب در تعیین شدن خروجی‌های مشخص در بحث خشونت و پیشگیری از آن هستیم، اضافه کرد: قطعاً در این نظام‌نامه ساختارها و تدوین برنامه ملی، برنامه‌ پیشگیری اولیه، گزارش‌دهی و پایش به صورت دقیق و منسجم انجام می‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: ‌قطعاً حرکت‌ها به سمتی است تا زمینه یک حرکت تحولی به وجود آمده و بسترهای کاهش این آسیب‌ها شکل گیرد.