مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: این اداره در اصفهان به ۳۰۵ واحد تولید آجر اخطار قانونی داده است که از این تعداد ۱۰۷ واحد تاکنون به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز به نقل از فارس ، حمید ظهرابی ظهر امروز در چهارمین کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار شهرستان اصفهان اظهار کرد: برخی از این واحدهای تولیدکننده مرتبط با تولید آجر مجوز محیط زیست ندارند اما مجوز سازمان صنعت معدن تجارت و برخی برعکس مجوز دارند و برخی واحدها از هر دو ارگان و برخی اصلا مجوز ندارند که باید مورد بررسی قرارگیرند.
وی با بیان اینکه در سطح استان اصفهان به ۳۰۵ واحد تولید آجر اخطار قانونی داده است که از این تعداد ۱۰۷ واحد تاکنون به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، افزود: از این رو تاکنون در شهرستان اصفهان اخطار قانونی برای ۱۲۲ واحد تولید آجر در استان صادر شده است که از این تعداد ۲۲ واحد برای صدور حکم به دستگاه قضایی معرفی شد‌ه‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به بررسی روند فعالیت‌های کوره‌های گچ‌پزی در شهرستان شاهین‌شهر تصریح کرد: دراین شهرستان دو کوره گچ‌پزی فعال هستند که تاکنون یکی از این واحدها تعطیل و دیگری اخطار قانونی دریافت کرده است.

وی با اشاره به اخطار به ۹۱ واحد تولید آجر در شهر دولت آباد بیان کرد: تاکنون در این شهرستان به ۹۱ واحد آجرپزی اخطار داده شده است که از این تعداد ۳۵ واحد به مراجع قضایی معرفی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: همچنین به ۱۰ واحد تولید گچ شهرستان دولت آباد اخطار داده‌ایم که تاکنون ۸ واحد از آنها به دادگاه معرفی شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در برخورد با واحدهای تولید آجر در استان اصفهان و اخطار قانونی به ۳۰۵ واحد تولید آجر گفت: با توجه به ابلاغ اخطار ۱۵ روزه به ۷۲ واحد آجر پزی در اصفهان مهلت این تعداد واحد تولیدی برای رفع نواقص تذکر داده شده تا دو روز آینده تمام می‌شود و پس از اتمام این مهلت در صورت تکرار تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

وی همچنین در خصوص برخورد با کارخانه‌های تولید آجر در شهرستان شاهین‌شهر اظهار داشت: در این شهرستان نیز به ۷۲ واحد آجرپزی اخطار داده شده است ضمن اینکه از ۵۰ واحد نیز شکایت شده است