نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت ورزش باید برای حل معضل گرایش ورزشکاران به الکل برنامه ها بازدارنده داشته باشد، گفت: رسانه‌ای کردن این موضوعات هنر نیست.

مسعود پزشکیان با اشاره به خبر فوت یکی از ورزشکاران به دلیل مصرف الکل و مواد مخدر،گفت: وزارت ورزش و جوانان به دلیل آنکه متولی اصلی رسیدگی به وضعیت جوانان و ورزشکاران است باید برای این موضوع برنامه و راهکار ارائه دهد چراکه متاسفانه رفتارهای غیراخلاقی در میان این قشر از جامعه رو به افزایش است. بنابراین بررسی و آسیب‌شناسی چرایی این معضل به منظور حل و کاهش آن باید در دستور کار وزارتخانه قرار گیرد.

نباید قبح معضلات اخلاقی را در جامعه ریخت

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه مشکلات اخلاقی در لایه های پنهان و آشکار جامعه به ویژه در میان برخی از افراد مشهور افزایش پیدا کرده اما باید دقت شود که رسانه‌ای کردن این موضوعات بدون داشتن راهکاری برای بازدارندگی و عبرت آموزی، هنر نیست.

وی با بیان اینکه باید برای حل و پیشگیری از تکرار این معضلات برنامه داشت، تصریح کرد: اینکه صرفا اعلام شود برخی هنرمندان و ورزشکاران معتاد هستند و شئونات اخلاقی را رعایت نمی‌کنند، به تنهاییکاری از پیش نخواهد برد و تنها قبح این معضلات و ناهنجاری‌ها در جامعه فرو خواهد ریخت.

پزشکیان با بیان اینکه بهتر است به جای رسانه‌ای کردن این معضلات که تنها حاشیه ایجاد می‌کند باید برای حل آن‌ها برنامه داشت و البته پیشگیری به معنای زندان کردن و بگیر و ببند نیست، افزود: می‌توان اندیشه و طرز فکر را با تفکر و منطق تغییر داد چراکه برخوردهای صرفا تهدیدآمیز، پاک کردن صورت مساله است، نه حل آن؛ بنابراین بهتر است برای این مشکلات راه‌حل فرهنگی پیدا شود زیرا استمرار برخوردهای مقطعی و سلبی راه به جای نخواهد برد.

رواج بی اخلاقی در بین ستاره ها به کل جامعه سرایت می‌کند

پزشکیان با اشاره به فوت اولادی، با طرح این مسئله که اگر اولادی زنده می‌ماند آیا باز هم علت سکته آن رسانه‌ای می‌شد، تصریح کرد: باید راه پیشگیری را پیدا کرد و بررسی شود چرا سلبریتی‌های ایران به این مسیر کشیده شده‌اند.

عضو فراکسیون هنر و رسانه مجلس در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه ورزشکاران و هنرمندان الگوی جامعه هستند و رواج هر نوع بی‌اخلاقی در میان آن‌ها می‌تواند روند حرکت بدنه جامعه به سمت این رفتارهای غیراخلاقی را تسریع بخشد، خواستار نگاه جدی‌تری به عملکرد آن‌ها شد و گفت: این برخورد جدی‌تر صرفا به مجازات‌های قضایی منوط نمی‌شود بلکه آنها باید به خودی خود ضرروت پایبندی به اخلاقیات را درک کنند.