علی علی‌لو نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با انتقاد از عملکرد صنعت خودرو سازی کشور گفت: خودرو سازان ما تلاش و تقلا می‌کنند اما تلاش آنها مانند دست‌و پا زدن یک شناگر ناشی و غیرحرفه‌ای است که هیچ ثمری را به دنبال ندارد.

وی ادامه داد: علت این بی‌نتیجه بودن تلاش‌های خودرو سازان ساز و کاری است که وجود دارد، ساختار یک ساختار قدیمی سیستم یک سیستم چاق و متورم، مدیریت یک مدیریت دولتی،‌ بهره وری بسیار پایین و هزینه‌های مالی بسیار بالاست و این عوامل نمی‌گذارد که حرکت روبه رشدی در صنعت خودرو سازی ایجاد شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: مدیریت صنعت خودرو سازی غالبا قدیمی است و با سبک و سیاق سابق کار می‌کند و با این وضعیت هیچ‌گاه نباید انتظار داشته باشیم که صنعت خودرو سازی کشور حرکت رو به جلو داشته باشد.

علی‌لو خاطر نشان کرد: عملکرد وزارت صنعت در ارتباط با صنعت خودرو سازی کشور به مانند آب در هاون کوبیدن است که این کاری عبث و بیهوده است و انتظار این بود که وزارتخانه رویکرد جدیدی را در پیش می‌گرفت.

وی افزود: چارچوب و قواعد کاری شخص وزیر صنعت قواعدی است که در دوره قبل وزارت‌اش از آن بهره می‌گرفت و با همان رویه امروز هم پس از گذشت ۲۰ سال از آن دوران با همان روش کار می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان گفت: شرایط امروز خودرو سازی کشور نگاه مدیریتی و سیاست‌های جدیدی را می‌طلبد و لذا در شرایط فعلی باید گفت که اتفاق مثبتی در صنعت خودروسازی نیفتاده و اشکالات پا برجاست.