کرباسیان سود سهام عدالت برای مشمولین تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد را به ازای هر نفر، ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از نصر،رئیس جمهور در دیدار با معاونین و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی که صبح امروز در محل این وزارتخانه برگزار شد با پیشنهاد وزیر اقتصاد مبنی بر پرداخت سود سهام عدالت تا پیش از پایان سال جاری و افزایش مبلغ وام ازدواج از ۱۰ به ۱۵ میلیون تومان موافقت کرد.

مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون به یک میلیون نفر وام ازدواج پرداخت شده است و ما اکنون آمادگی پرداخت سود سهام ۴۹ میلیون نفر از مشمولین سهام عدالت را در داریم که از این تعداد، دو میلیون نفر فوت شده اند که سود آنها به حساب وراث قانونی آنها واریز خواهد شد.

کرباسیان سود سهام عدالت برای مشمولین تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به ازای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این رقم برای دهک های درآمدی بالای جامعه ۷۵ هزار تومان خواهد بود که با دستور رئیس جمهور این امر تا پایان سالجاری محقق خواهد شد.

وی با تشریح به دستاوردهای اقتصادی دولتهای یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: رشد اقتصادی کشور از رقم منفی ۷/۷ درصد در سال ۱۳۹۴ به ترتیب به رقم منفی ۳ درصد و ۵٫۱۲ درصد در سالهای ۹۲ و ۹۵ رسید و در شش ماهه ابتدای سال جاری به رقم ۶٫۳ درصد رسیده است.

وزیر اقتصاد همچنین رشد تشکیل سرمایه گذاری ثابت ناخالص را در سال ۱۳۹۱ رقم منفی ۱۹ درصد اعلام کرد و افزود: این رقم در سالهای ۹۲ و ۹۵ به ترتیب به منفی ۸٫۷درصد و منفی ۷٫۳ درصد رسیده که در شش ماهه نخست امسال به ۱٫۳درصد ارتقاء یافت.

کرباسیان همچنین با اعلام آمارهایی در خصوص جایگاه ایران در شاخص های جهانی، رتبه ایران در بخشهای نوآوری جهانی، سهولت کسب و کار، ریسک اعتباری_تجاری، آزادی اقتصادی، عملکرد لجستیکی و نیز کارآفرینی و نوآوری را بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

وی در خصوص شاخص های مهم اقتصادی ایران بیان کرد: در ده ماهه گذشته، رشد ۶٫۲۹ درصدی در حوزه تجهیز منابع مالی خارجی (فاینانس)، ۲٫۱۹ درصد در شاخص کل بورس و ۲٫۱۳ درصد در ارزش بازار بورس نسبت به آذر ماه سال گذشته را شاهد بودیم.

کرباسیان با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد بزرگترین تامین کننده مالی دولت است، گفت: وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی در سال ۱۳۹۲ رقم ۴۳٫۳ درصد بوده که این رقم در سالهای ۹۳، ۹۴ و ۹۵ به ترتیب ۳٫۳۵، ۲٫۳۳و ۱٫۲۶درصد کاهش یافت.

وزیر اقتصاد با اشاره به اولویت های ابلاغی رئیس جمهور ضمیمه حکم انتصابش در تشریح پروژه های راهبردی این وزارتخانه، یادآور شد: ۱۸ سیاست شامل اولویت های عمومی و اختصاصی، ۳۳ پروژه  و ۱۷۵۰ زیر پروژه تعریف گردید.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۵۰۰ هزار میلیارد تومان از دارایی دولت شناسایی شد، تاکید کرد: تلاش می کنیم طی چند ماه آینده ۹۰ درصد از دارایی های دولت را احصاء و در ایجاد صکوک و تسویه بدهی ها از این دارایی ها استفاده کنیم.

کرباسیان استقرار دولت الکترونیک، سلامت مالی اداری و خزانه داری الکترونیک، راه اندازی سامانه صدور مجوزها و بهبود محیط کسب و کار، توسعه بازار سرمایه، تکمیل فرآیندهای واگذاری همراه با بهسازی روند واگذاریها، استقرار گمرک الکترونیک و یکپارچه سازی، شفافیت مالی، بهبود دسترسی همگانی به اطلاعات و معیار قرار دادن قانون در همه امور را از جمله اقدامات وزارت اقتصاد در حوزه های خزانه داری، بهبود محیط کسب و کار، بازار سرمایه، اصل ۴۴ و گمرک بیان کرد.

وزیر اقتصاد در پایان، جهش پرداختهای عمرانی، تسهیل ازدواج، مبارزه با قاچاق و سرمایه ارزان بعنوان بخشی از  توفیقات دولت دوازدهم در حوزه اقتصادی نام برد.

در ادامه این نشست، معاونین و روسای سازمانهای وزارت اقتصاد به تشریح اقدامات و فعالیتهای خود در دولت یازدهم و دوازدهم پرداختند.