رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تکلیف کارخانه های آب‌لیمو سازی در آبان ماه باید مشخص شود و همان کاری که در مورد آب معدنی‌ها انجام دادیم باید در این زمینه نیز مشخص شود.
به گزارش صنعت تبریز ، رسول دیناروند امروز در مراسم اختتامیه، همایش معاونان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در تبریز ادامه فعالیت کارخانه های داروسازی متخلف را غیر قابل قبول دانست و با انتقاد صریح از عدم عملکرد دانشگاه های علوم پزشکی برای آنان ضرب الاجل یک ماهه برای بررسی بیشتر و برخورد با این کارخانه ها توسط این دانشگاه ها در استان های مختلف تعیین کرد.

وی با اشاره به ضرورت بازرسی‌ها در مورد تولیدات مواد غذایی گفت: در مورد آب میوه‌ها وضعیت چندان بد نیست، به جز کارخانه‌های کوچک در مورد شرکت‌های بزرگ مشکل چندانی نداریم.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: تکلیف آب لیموها در آبان ماه باید مشخص شود و همان کاری که در مورد آب معدنی‌ها انجام دادیم باید در این زمینه نیز انجام شود.

دیناروند اظهار داشت: دانشگاه‌های علوم پزشکی بر کنترل این کارخانه‌ها و تعیین کیفیت آب لیموی تولیدی و یا کنسانتره بودن و یا تقلبی بودن آنها نظر دهند.

وی گفت: ۳۰ میلیارد تومان در زمینه کمک به بیماران صعب‌العلاج اعتبار در نظر گرفته می‌شود و دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس این اعتبار هزینه کنند.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو بر سخت‌گیری در زمینه داروهای قاچاق تاکید کرد و گفت: برخورد با داروهای قاچاق در سطح عرضه و توزیع باید با جدیت دنبال شود و با سازمان تعزیرات حکومتی در این زمینه صحبت‌هایی شده است.

وی خواستار اقدام هماهنگ معاونان غذا و دارو در کشور شد و گفت: تخلف در سطح معاونان غذا و دارو قابل قبول نیست و یکی از این تخلفات احداث داروخانه‌های دولتی است که مورد قبول نیست و تنها داروخانه‌های آموزشی به صورت محدود مجوز می‌گیرند.