رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی تصمیم گرفته شد شرایط برای ارائه ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای متقاضیان خرید خودرو فراهم شود تا بازار خودرو از سمت تقاضا تحریک شود.
ارسلان فتحی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جلسه امروز اعضای هیئت مدیره بانک ها، نمایندگان قطعه سازان و مدیران عامل شرکت های ایران خودرو و سایپا حضور داشتند و مسائل و مشکلات قطعه سازان خودرو بررسی شد.

نماینده مردم کلیبر، خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست امروز تصمیم گرفته شد به قطعه سازان زمان بیشتری برای تسویه بدهی های بانکی داده شود همچنین شرایط قانونی برای استفاده از ظرفیت های صندوق توسعه ملی تسهیل شود.

فتحی پور ادامه داد: زمان دادن به قطعه سازان برای تسویه بدهی های مالیاتی و پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از دیگر تصمیمات جلسه امروز بود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت ستاد سوخت و فراهم آوردن شرایط برای وصول مطالبات خودروسازان از کشور ونزوئلا و همچنین ارائه ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان خرید خودرو از دیگر تصمیمات امروز کمیسیون اقتصادی مجلس بود.

فتحی پور افزود: مقرر شد کارگروهی در کمیسیون اقتصادی با حضور نمایندگان وزارت صنعت و بانک ها تشکیل شود تا تصمیمات جلسه امروز را پیگیری و تا دو هفته آینده گزارشی به رئیس مجلس و نمایندگان درباره مسائل قطعه سازان ارائه دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین مقرر شد تسهیلاتی که در شورای پول و اعتبار مصوب شده به خودرو سازان پرداخت شود تا آن ها بتوانند بدهی های خود را به قطعه سازان پرداخت کنند.