انتشار فهرست اموال ولادیمیر پوتین دو هفته پس از افشای “اسناد پاناما” صورت گرفت.
به گزارش صنعتیمیز به نقل از ایسنا به  نقل از خبرگزاری فرانسه، بر اساس این فهرست ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در سال ۲۰۱۵، ۱۳۴ هزار دلار درآمد کسب کرده است که این مبلغ نسبت به سال ۲۰۱۴، ۱۸ هزار و ۶۰۰ دلار بیشتر بوده است.
براساس این اظهارنامه، وی همچنان مالک یک آپارتمان هفتاد و هفت متر مربعی، پارکینگ، سه خودروی متعلق به دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق و یک کاروان متصل به خودرو است.
پیش از این در خبرها اعلام شده بود بر اساس اعلام کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه نگاران تحقیقی، نزدیکان ولادیمیر پوتین، رییس جمهوی روسیه و از همه مهمتر “سرگئی رولدوگین”، نوازنده روس، دو میلیارد دلار در بانک‌ها و شرکتهای صوری خارج از کشور مخفی کرده‌اند.
به گفته این کنسرسیوم بین‌المللی، سرگئی رولدوگین به علاوه چند شرکت برون سرزمینی در ارتباط با شرکت‌های دولتی روسیه را در اختیار دارد.
رییس جمهوری روسیه با تاکید بر این که سرگئی رولدوگین تمامی درآمدی را که به دست آورده است برای خرید ابزار موسیقی هزینه کرده است، هرگونه فساد مالی وی را رد کرد.
سخنگوی کرملین پس از آن که رئیس جمهوری روسیه به همکاری با یک شرکت پانامایی دخیل در پولشویی در جهان بر اساس اسناد فاش شده از سوی روزنامه زوددویچه متهم شد، گفت: اکنون کمپین پوتین‌هراسی در جهان به چنان سطوح بالایی رسیده که دیگر امکان خوب صحبت کردن درباره روسیه در جهان وجود ندارد.
اخیراً نشریه آلمانی “زوددویچه سایتونگ” به انتشار اسنادی مشهور به “اوراق پاناما” پرداخت که گفته شده متعلق به یک شرکت پانامایی به نام “موساک فونسکا” بوده که به برخی رهبران و چهره‌های شناخته شده در جهان برای پولشویی کمک می‌کرده است.
منبع: ایسنا