در حدود ۵ دهه قبل باغمیشه را می شد یکی از روستاهای حاشیه ای تبریز دانست که به علت قرار گیری درارتفاعات چندان آینده خوشی برای آن متصور نبود. اما چند سال بعد باغمیشه یکی از بهترین مناطق شهری تبریز لقب گرفت.مجتمع های مسکونی متعددی در آن احداث شد و مجتمع های تجاری در آن شکل گرفت. این فضاهای شهری تقریبا مانند دیگر مناطق تبریز بودند اما پارکی که در این منطقه احداث شد آن را به یکی از زیباترین پارکهای شهر و استان حتی شمالغرب کشور مبدل کرد.
پارک باغمیشه تبریز یکی از پارکهای بزرگ و دارای امکانات تفریحی تبریز است .این پارک در شمال شرقی تبریز و در کنار میدان فهمیده تبریز قرار دارد و بزرگترین پارک منطقه شمال شرق تبریز است، این پارک در سال ۱۳۷۵ افتتاح شد و بصورت پارک جنگلی در اختیار شهروندان قرار گرفت.که دارای امکاناتی نظیر آبروهای سنگی استخر وسط پارک وفضای سبز و بوفه بود ، فاز دوم این پارک ۱۵ سال به طول انجامید و در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید.در فاز دوم پارک امکاناتی نظیر شهر بازی ، اولین زمین گلف شمال غرب کشور، استخر بزرگ و قایق رانی در داخل استخر و رستوران ساحلی در کنار استخر ، تونلهای سیمانی مدل درختی ، جاده تندرستی و وسایل ورزشی در نظر گرفته شد. همچنین مسیر دوچرخه سواری و سالنهای ورزشی ، زمین فوتبال و والیبال ، تیر اندازی و ژیمناستیک در طرح توسعه ای پارک در نظر گرفته شد. این پارک در ایام تعطیل پر ازدحام و شلوغ است و در روزهای خاصی مانند روز طبیعت فضای چند ده هکتاری این پارک کاملا پر از جمعیت است. در شبهای تابستان و ایام تعطیلات نیز با توجه به مرکزیت این پارک در شمال شرق تبریز و قرار گرفتن آن در مسیر شهرک باغمیشه ، رشدیه ، عباسی همچنین ولیعصر ، شهروندان بسیاری تمایل دارند تا ساعتی در این پارک استراحت کنند. با اینحال این پارک نواقصی نیز دارد. نبود سرویسهای بهداشتی کافی ، مناسب نبودن زمین های ورزشی و استاندارد نبودن آن و محدویت مکانی با توجه به تعداد زیاد جمعیت استفاده از آن در کنار کمبود جای پارک موجب شده تا ضرورت توسعه ورسیدگی به این پارک در تبریز احساس شود.اما در عین حال این پارک با مشکلاتی هم روبرو بوده است . چرا که وجود فضا های خشک و خالی متعدد در پارک باغمیشه موجب شده تا این پارک برای برخی شهروندان جذاب نباشد . بخشهایی از این پارک که در فاز اول و در حدود ۲۰ سال قبل به بهره برداری رسیده وضعیت خوبی دارد ولی هر چه از این فاز اول دورتر می شویم ، فضای پارک خشک و خالی تر میشود و چندان برای استفاده شهروندان و خانواده ها مناسب نیست.
همچنین درروزهای غیر تعطیل فضاهای اطراف پارک خلوت و ترسناک است و با توجه به کمبود نگهبان حضور افراد معتاد و خلافکار غیر ممکن نیست از طرف دیگر روشنایی پارک نیز چندان مناسب به نظر نمی رسد.از مسئولان شهری انتظار می رود تا در طرح توسعه ای پارک به جای کمیت به کیفت نیز توجه کنند و از افزایش متراژی پارک سخن نگویند. اگر پارک دارای فضای سبز و روشنایی خوبی نباشد نمی توان از آن استفاده کرد.البته در این میان مسئولان هم به نقشه های شهری اشاره می کنند که در آن منطقه بزرگی از باغمیشه جزو فضای سبز است فضای چند ده هکتاری که نباید آن را با تصمیمات نادرست احتمالی در کمیسیون ماده ۵ شهر کوچکتر کرد.