مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی می گوید: برای تامین نهاده های دامی و جلوگیری از افت قیمت دام که منجر به مشکلات اقتصادی و به تبع آن افزایش انگیزه برای قاچاق دام می شود کارخانه های تولید نهاده های دامی در استان تقویت می شود.

بهداد به بازدید اخیر خود از یک کارخانه بزرگ تولید نهاده دامی در استان اشاره کرده و ادامه می دهد: در این کارخانه انواع نهاده های دامی سالم و با کیفیت با محوریت بخش خصوصی تولید می شود که سعی می کنیم با قیمت مناسب و کمترین واسطه به دست دامدار برسد.

وی با اشاره به کنترل دامپزشکی در میادین دام خاطر نشان می کند: کارشناسان دامپزشکی در این میادین حضور دارند تا خرید و فروش دام در شرایطی بهداشتی صورت گیرد و خوشبختانه شرایط بهداشتی هم تحت کنترل قرار دارد.

رئیس اتحادیه تعاونی های کشاورزی و صنعت دامپروری استان آذربایجان شرقیهم با اشاره به کمبود نهاده های دامی در استان اظهار می کند: دامداران در حال حاضر با کمبود نهاده های دامی ، نابسامانی در توزیع و افزایش قیمت روبرو هستند و این شرایط مشکلات زیادی را برای ادامه حیات صنعت دامپروری استان ایجاد کرده است.

میر محمود علوی ادامه می دهد: در شرایطی که محدودیتهای چرای دام در مراتع وجود دارد دولت باید حمایتهای بیشتری از دامداران داشته باشد و خود مستقیما توزیع  نهاده های دامی را انجام دهد یا همانند گذشته از طریق شرکتهای دولتی تصدی گری کند.

وی خاطر نشان می کند: دامداران با مشکل انتقال دام به بازارهای عرضه دام و محدودیتهای بهداشتی جدید روبرو هستند و نیاز به تدابیر مسئولان برای عبور از شرایط فعلی دارند و در صورتی که دولت نتواند حمایت لازم را انجام دهد ماه های آتی شرایط از این بدتر خواهد بود و زمستان سختی در انتظار دامداران است و این شرایط دامداران را به فروش دام از راه های مختلف ولو قاچاق ترغیب می کند.