مردم سعی کنند هنگام خرید از کارت اعتباری به جای وجه نقد استفاده کنند و در هنگام دریافت هرگونه وجه نقد از هر شخصی، به دقت آنها را بررسی کنند تا مورد فریب قرار نگیرند.

به گزارش صنعت تبریز ، فرهنگ نوروزی، فرمانده انتظامی کلانشهر تتبریز اظهار داشت: با دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر خریدهای متعدد کالا با اسکناس‌های جعلی در مناطقی از تبریز، شناسایی و دستگیری جاعل یا جاعلان احتمالی در دستور کار ویژه پلیس تبریز قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۲۱ شهرک ارم، با تقویت گشت‌های هدفمند و استفاده از شیوه‌های علمی پلیسی، یکی از متهمان این باند را شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر ارتکاب جرم بود ولی با مشاهده شواهد و مستندات موجود، به ناچار لب به اعتراف گشوده و مشخصات دیگر همدستان خود را فاش کرد.

نوروزی ادامه داد: ماموران در ادامه تحقیقات محل اختفای پنج عضو دیگر این باند را نیز شنایی و طی چند عملیات غافلگیرانه آنان را دستگیر و تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ قطعه اسکناس ۵۰ هزار ریالی به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال و ابزار و آلات جعل مانند کاغذ مخصوص و چاپگر را کشف کرده و به فعالیت این باند پایان دادند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: اعضای این باند ۶ نفره به همراه تجهیزات و مبالغ کشف شده، پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای بررسی تخصصی به پلیس آگاهی استان معرفی شدند.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز از مردم خواست برای پیشگیری از وقوع موارد مشابه، سعی کنند هنگام خرید از کارت اعتباری به جای وجه نقد استفاده کنند و در هنگام دریافت هرگونه وجه نقد از هر شخصی، به دقت آنها را بررسی کنند تا مورد فریب قرار نگیرند.