در نشستی راهکارهای توسعه همکاری مشترک منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس و دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خری تحلیلی صنعت تبریز ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز،محمدرضا پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز در این نشست ضمن معرفی بخش‌های مختلف این دانشگاه گفت: دانشگاه تبریز ظرفیت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف پژوهشی و تولید علم و فناوری دارد و این آمادگی را دارد که این ظرفیت‌ها را برای رشد و شکوفایی کشور و منطقه به کار گیرد.

وی افزود: منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس نیز فرصت بسیار مغتنمی از لحاظ اقتصادی، صنعتی و توسعه‌ای برای شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود و با همکاری‌های دو جانبه از جمله تامین منابع و امکانات توسط منطقه آزاد و تولید علم و فناوری از سوی دانشگاه می‌توان عملکردهای همدیگر را تکمیل کرد.

پورمحمدی در ادامه با اشاره به سیاست‌های راهبردی دانشگاه تبریز در زمینه‌های مختلف اضافه کرد: بین‌المللی کردن دانشگاه، جذب تعداد بیشتر دانشجویان خارجی، توسعه مراکز رشد، علم و فناوری، تحصیلات تکمیلی و ارتقای کیفی تولیدات علمی از جمله این برنامه‌های راهبردی است که منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس محل مناسبی برای برخی از این فعالیت‌هاست.

محسن خادم عرب‌باغی مدیرعامل منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس هم در این مراسم گفت: دانشگاه تبریز از جمله افتخارات این منطقه و کشور است که باید ضمن فراهم کردن شرایط مساعد برای همکاری‌های مشترک، از ظرفیت‌های آن به نحو شایسته برای رشد و آبادانی این مناطق استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه حضور دانشگاهیان موجب پیشرفت این منطقه در زمینه‌های مختلف خواهد شد، تصریح کرد: با اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی درست و به کمک دانشگاهیان می‌توان کارهای بزرگی برای شکوفایی این سرزمین انجام داد که در این راستا نیز وظیفه داریم در حد توان امکانات مناسب را در اختیار جامعه دانشگاهی قرار دهیم.

عرب‌باغی یادآور شد: ما آماده تامین زمین و زیرساخت‌های لازم برای دانشگاه تبریز در خصوص ساخت و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی هستیم و در این ارتباط نیز هیچ‌گونه محدودیتی نداریم.

محمدرضا نیک‌جو، رئیس پردیس بین‌المللی ارس دانشگاه تبریز نیز در این نشست با ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌های صورت گرفته در این پردیس گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ دانشجو در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در حوزه‌های مدیریت، حقوق و فنی و مهندسی مشغول به تحصیل هستند.

در ادامه چند تن از اعضای هیئت رئیسه و هیئت علمی دانشگاه تبریز همچنین مسئولان منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس نظرات خود را در خصوص گسترش همکاری‌های دو جانبه ارائه کردند.