عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران از برگزاری نخستین همایش حسابداری مدیریت در شمالغرب کشور به میزبانی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر ابراهیم زاده قبل از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به زمان برگزاری این همایش اظهار کرد: این همایش ۹ آذر امسال از هشت صبح تا شش بعد از ظهر با حضور عزیز عالی ور، امیر ابراهیم زاده و هنگامه مقدس پور مقامات انجمن حسابداران خبره ایران با همکاری موسسه همراهان کار و نوآوری در تبریز برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این همایش در دو بخش آموزش در حوزه حسابداری مدیریت و گرامیداشت روز حسابدار برگزار می شود، افزود: تبریز به عنوان یک شهر صنعتی معروف است و هدف ما کمک به مشکلات حوزه صنعت است و بر اساس نیاز سنجی ها تلاش برای برطرف کردن حسابداری مدیریت بهای تمام شده داریم تا بهای تمام شده به طور دقیق و کامل حساب شود چرا که بهای تمام شده زیرمجموعه ای از حسابداری مدیریت است که برای ادامه حیات صنعت و تصمیم گیری مدیران کمک می کند.

عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران همچنین در ادامه از برگزاری کارگاه آموزشی “پیاده سازی بهایابی بر مبنای فعالیت” خبر داد و گفت: پس از برگزاری این کارگاه گواهینامه انجمن حسابداران خبره ایران به شرکپت کننده ها ارایه می شود که مدرکی بسیار معتبر است.

وی با بیان اینکه انجمن حسابداران خبره ایران به عنوان قدیمی ترین تشکل حرفه ای کشور است که  ۴۶ سال قدمت دارد، اظهار کرد: این انجمن از سراسر کشور ۹ هزار عضو دارد و در هیچ استانی دفتر نمایندگی ندارد و اساس وجودی این انجمن نیاز سنجی حرفه ای در حوزه آموزش حسابداری است.

ابراهیم زاده با بیان اینکه رشته حسابداری یکی از پرجمعیت ترین رشته ها در کشور است، افزود: اکثر حسابدارها با حسابداری صحیح خود و ارایه اطلاعات درست به مدیر خود شرکت و یا کارخانه را از ورشکستگی نجات می دهند و با این اقدام موجب تصمیم گیری درست مدیر مجموعه می شوند.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش ها بر حسب نیازسنجی در منطقه اتفاق می افتد، بیان کرد: اصلی ترین نیاز  آذربایجان شرقی در مجموعه های صنعتی در حوزه حسابداری بهای تمام شده است و حسابداری مدیریت زیر مجموعه حسابداری است که صرفا اطلاعات را در اختیار مدیر قرار می دهد.

عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران تاکید کرد: اگر مدیران رشد صنعت خود را می خواهند باید اطلاعات حسابداری خود را به دولت شفاف سازی کنند و استفاده از قوانین به نفع صنایع و دولت است.

وی از تشکیل کمپین حسابداران خبر داد و گفت: پیام روز حسابدار امسال “هر حسابدار یک رسانه” است، هر حسابدار عکسی از خود در محل کار خود را در فضای مجازی با هشتک حسابدار منتشر کند تا جامعه همدلی فعالان حسابداری در سطح کشور را شاهد باشند.

ابراهیم زاده از رسانه ها خواست تا شفافیت اطلاعات در مورد  جایگاه حسابداری کنند، جایگاه این حرفه در کشور مغفول واقع شده و نگاه اختلاس گر پشت حرفه حسابداری دیده می شود.

مدیرعامل موسسه همراهان کار و نوآوری نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه هدف حسابداری مدیریت کمک به عدم شیوع ورشکستگی در صنایع است، اظهار کرد: مخاطبان همایش حسابداری مدیریت بیشتر از صنایع است، افرادی که بیشتر با بحث بهای تمام شده درگیر هستند.

نسیم دوستی با بیان اینکه هیچ مجموعه ای نمی تواند موفق باشد مگر اینکه یک حسابدار خوب داشته باشد، افزود: تاکنون در زمینه حسابداری مدیریت و بهای تمام شده اقدامی شفاف انجام نشده و هدف ما از برگزاری این همایش برداشتن باری از دوش صاحبان صنعت است