مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی صرف هزینه ۱۲۵ میلیاردی ریالی برای باشگاه فرهنگیان تبریز را تکذیب کرد.
به گزارش صنعت تبریز ، در حالی که شهر تبریز و آذربایجان شرقی از وجود صدها کلاس درس فرسوده رنج می بردند و دبیرستان طالقانی تبریز به علت نبود اعتبارات همچنان ویرانه مانده بود شهروندان تبریزی شاهد قد علم کردن باشگاه فرهنگیان با صرف هزینه میلیاردی بودند باشگاهی که هزینه ساخت و تجهیز آن بین ۱۱۰ تا ۱۲۵ میلیارد ریال بیان شده است.
محمد رضا عیدی ، مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار صنعت تبریز با تکذیب هزینه ۱۲۵ میلیاردی باشگاه فرهنگیان تبریز اعلام کرد: این باشگاه در مدت یک سال ساخته نشده بلکه از سال ۱۳۸۷ ساخت آن آغاز شده که گفته شود بخش عمده اعتبارات نوسازی مدارس به آن اختصاص یافته واز طرف دیگر هزینه آن کمتر از ۱۲۵ میلیارد ریال بوده ونیز همه اعتبارات آن از طرف نوسازی مدارس تامین نشده است.
از این باشگاه برای برگزاری مراسمات و همایشهای آموزش و پرورش استان و نیز برگزاری برنامه های جشن و میهمانی کارکنان آموزش و پرورش استان و اسکان میهمانان فرهنگی استفاده می شود.
اما خبرگزاری ایرنا خبر افتتاح این مرکز را در تاریخ ۳۰/۲/۹۴اینگونه اعلام کرده است:
تبریز – ایرنا – بزرگترین مرکز رفاهی و آموزشی و باشگاه فرهنگیان منطقه شمالغرب کشور روز چهارشنبه طی آیینی توسط رییس جمهوری اسلامی ایران در تبریز افتتاح و به بهره برداری رسید.
این مرکز به طور همزمان با شروع عملیات اجرایی و افتتاح پنج طرح دیگر عمرانی و رفاهی در آذربایجان شرقی از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید.

باشگاه فرهنگیان آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع و زیربنای شش هزار و ۸۶۴ مترمربع در تبریز ساخته شده و برای احداث آن بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی هزینه شده است.

این مرکز رفاهی و آموزشی دارای ۳۲ سوئیت مهمان با امکانات لازم، دو باب سالن چند منظوره با ظرفیت ۵۰۰ نفر ، دو باب سالن غذاخوری با گنجایش ۴۵۰ نفر، سالن های همایش و جلسات، نمازخانه های مجهز و آشپزخانه است.

عملیات ساخت باشگاه فرهنگیان تبریز از سال ۱۳۸۷ توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی شروع شده بود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در مراسم بهره برداری از این مرکز، گفت: هدف از ساخت چنین مراکزی در استان های مختلف کشور ، بهره برداری آموزشی و برگزاری کلاس ها و کارگاه های مختلف ویژه معلمان می باشد.

محمد بطحائی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش تمامی همت و تلاش خود را برای تامین رفاه معلمان و فرهنگیان به کار بسته است، افتتاح باشگاه فرهنگیان تبریز را در همین راستا قلمداد کرد.

وی گفت: این مرکز با امکانات مجهز خود می تواند به فرهنگیان منطقه شمالغرب کشور خدمات رفاهی و آموزشی قابل توجهی ارایه کند.

images2

images3

index