نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دولت باید فکری به حال پشتیبانی از کارآفرینان و ورود آنها به عرصه اقتصاد بین‌الملل کند.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود کشور گفت: همه مردم می‌دانند که برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید به توان داخلی کشور تکیه کرد و جلوی لطمه خوردن سرمایه‌های داخلی گرفته شود.

وی افزود: دولت در مسائل اقتصادی نتوانسته طرح مشخصی را برای عبور از بحران و عبور از رکود ارائه کند و مدام اعلام کرده که شاخص‌های اقتصادی مثبت است اما آثار آن در زندگی مردم در ایجاد اشتغال فراهم کردن بارقه امید در دل جوانان مشاهده نمی‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت باید تلاش کند که اقتصاد کشور را برمبنای ظرفیت‌های داخلی شکوفا کند و چشم امیدی به اینکه غرب برای ما کاری انجام دهد نداشته باشد روش، روش غلطی است و این قبری که دولت بر سر آن نشسته و گریه و زاری می‌کند مرده‌ای در آن نیست و دولت باید از این راه برگردد و به ظرفیت‌ها و توان داخلی امید داشته باشد.

علیرضابیگی خاطرنشان کرد: دولت باید فکری به حال پشتیبانی از کارآفرینان و ورود آنها به عرصه اقتصاد بین‌الملل کند.

وی در پایان گفت: طبق آمار سال ۹۰ آمار کارآفرینان ما یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده که این میزان در آمار سال ۹۵ به ۸۰۰ هزار نفر کاهش یافته است و اگر به طور میانگین هر کارآفرین ۲۰ کارگر را در مجموعه خود داشته باشد با کاهش ۴۰۰ هزار نفری تعداد کارآفرینان ۸ میلیون نفر کارگر از کار بیکار شدند.

منبع: فارس