«سصوفی» در عملکرد سال ۹۷ اندکی بهتر از سال ۹۶ بود؛ هر چند که سردی زمستان بر تن این شرکت نشست و در فصل آخر سریال ۹۷ نتوانست موفق عمل کند و در بستر زیان نشست.

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت «کارخانجات سيمان صوفيان» در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۷ سود ۲۱۳ ريالی به ازای هر سهم شناسایی کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ رشد بسیار اندک ۷ درصدی را حکایت می‎کند.

زمستان سرد در این سیمانی / گام‎های کوچک «سصوفی» در مسیر صعود

هر چند که درآمدهای عملیاتی ۲۰ درصد افزایش داشته، اما رشد ۳۱ درصدی بهای تمام شده مجالی برای رشد سود ناخالص نداد. تنها به مدد کاهش سایر هزینههای عملیاتی و مالی، توانست اندکی بر سود خود بیافزاید.

نکته جالب توجه این است که «سصوفی» در سه ماهه چهارم سال گذشته متحمل زیان گردید؛ در حالی که تا دوره ۹ ماهه ۱۵۱ میلیارد ريال سود خالص ثبت شده بود، در پایان سال این رقم به ۱۱۷ میلیارد ريال تنزل یافت.

این شرکت سیمانی برآورد کرده در سال ۹۸ به درآمد فروش ۲۰۴۵ میلیارد ريالی دست یابد و در اولین ماه از سال، ۱۴۰ میلیارد ريال آن را تثبیت کرد که معادل ۷ درصد پیش‎بینی انجام شده است. بنابراین، راه طولانی تا تحقق برآوردهای خود دارد.

«سصوفی» که در سال ۹۷ بازدهی بسیار اندک ۱۷ درصدی را نصیب سهامداران خود کرد، در آخرین روز اردیبهشت ماه به مصاف مجمع سالانه می‎رود.

بررسی‎ها نشان می‎دهد که این شرکت در تقسیم سود کاملا به میل سهامداران رفتار می‎می‎کند و اغلب درصد بالایی از سود تحقق یافته را به صورت نقدی به سهامداران خود پرداخت می‎کند. بنابراین، برآورد می‎شود در مجمع پیش‎رو نیز حدود ۱۷۰ ريال به عنوان سود نقدی تعیین گردد.