رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: هیچ یک از سرمایه گذاری های داخلی کشور ما مطابقتی با قوانین قابل قبول دنیا ندارد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز،  صمد حسن‌زاده عصر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در هر کشوری می‌تواند دستاوردهای بزرگی از قبیل امنیت، اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری فراهم کند، اظهار داشت: متأسفانه آن زیرساخت‌هایی که در سایر کشورها برای سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد ما در کشورمان نمی‌بینیم که فراهم‌شده باشد.

وی ادامه داد: دولت‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی برخی مشوق‌ها من‌جمله معافیت‌های مالیاتی در نظر می‌گیرند ولی آنچه که در قوانین کشورمان برای اینکه بتواند ثبات سیاسی و اقتصادی را تضمین کند هنوز آن نیازهایی که سرمایه‌گذاران خارجی را ترغیب می‌کند در کشور نداریم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با انتقاد از اینکه هیچ‌یک از سرمایه‌گذاری‌های داخلی کشور ما مطابقتی با قوانین قابل‌قبول دنیا ندارد، گفت: اگر امروز سرمایه‌گذاری خارجی بخواهد در ایران سرمایه‌گذاری کند این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه با سرمایه‌گذاری ایرانی مشارکت کند.

حسن‌زاده تصریح کرد: شرایطی که دولت برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده فقط توانسته سرمایه‌گذاری‌های نفتی، گاز و یا سرمایه‌گذاری در اختیار خود دولت باشد و اگر امروز سرمایه‌گذاری خارجی با هدف سرمایه‌گذاری به ایران می‌آید ما هنوز نمی‌توانیم ضمانت‌نامه بانکی برای شخص تأمین کنیم در حالی که این اختیارات در دست دولت است و از سویی دیگر اغلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه دولت انجام می‌گیرد.

وی با ذکر اینکه به اعتقاد بنده وزارت امور اقتصادی و دارایی متولی جذب سرمایه‌گذاران خارجی است، گفت: قوانین و زیرساخت‌هایی که بتواند از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت و جذب کند در کشور فراهم نیست.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز اضافه کرد: مردم در شرایط بحرانی اقتصاد انتظاراتی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارند لذا نمایندگان عصاره ملت هستند و در هر جایی که نقصی وجود دارد نسبت به اصلاح آن نقایص اقدام کنند.

منبع : خبر گزاری مهر