مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: با حمایت مسوولان استانی و سازمان شهرک‌های صنایع کوچک و بزرگ صادرات در سال ۹۶ به ۲۳۷میلیون دلار رسید که ۸۰ میلیون دلار آن از طریق خوشه‌های صنعتی انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، سیدمرتضی نیرومند اسکویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: خوشه‌های صنعتی فعالیت همگن اقتصادی تولیدی است که در یک منطقه خاص وجود دارد و فعالیت می‌کنند.

وی افزود: خوشه‌های صنعتی فرصت‌ها و تهدیدهای برابری دارد به طوریکه وقتی دولت تصمیمی اتخاذ می‌کند برای تمام آنها یک فرصت و تهدید ایجاد می‌شود و به تبع آن فعالیت خوشه‌ها روی هم تاثیر دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ۳۸ خوشه صنعتی در استان ابراز کرد: خوشه‌هایی از قبیل قطعات خودرو، مبلمان، آجیل و خشکبار تبریز، کشمش ملکان، بناب و مراغه از جمله خوشه‌های فعال استان هستند.

وی به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه صنایع کوچک و متوسط در متن جامعه بوده و باعث اشتغال‌زایی می‌شوند، افزود: با توجه به سیاست‌گذاری انجام شده در راستای حمایت از خوشه‌های صنعتی، افزایش یک درصد بودجه به شهرک‌های صنعتی را پنج درصد رسانده‌ایم.

نیرومند، صادرات ۹۰ میلیون دلاری صنایع کوچک و متوسط در سال ۹۵ را مورد اشاره قرار داد و گفت: با حمایت مسوولان استانی و سازمان شهرک‌های صنایع کوچک و بزرگ صادرات در سال ۹۶ به ۲۳۷میلیون دلار رسید که ۸۰ میلیون دلار آن از طریق خوشه‌های صنعتی انجام شده است.

وی تصریح کرد: با حمایت استانداری آذربایجان‌شرقی و فعالیت بخش خصوصی، رتبه اول صادرات از طریق خوشه‌های صنعتی در کشور را کسب کرده‌ایم.

منبع: فارس