نشست مشترک هیات فناوری اتریش و مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی همزمان با پنجمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز به نقل از واحد خبر پنجمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی۲۰۱۷ rinotex، مدیر منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی در این نشست با اشاره به ارتباطات قوی بین فناوران اتریش و ایران گفت: خوشبختانه  با انعقاد تفاهم نامه همکاری  در پروژه توسعه نظام نوآوری قطعه سازی خودرو با  هماهنگی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری وهمکاری مشترک بین موسسه فناوری اتریشAIT  و منطقه ویژه علم وفناوری ربع رشیدی ما وارد مرحله جدیدی از همکاری های مشترک شده ایم.

علی جهانگیری با اشاره به اینکه قطعه سازان این استان از توان و پتانسیل بالایی برای ورود به عرصه های مختلف و بخصوص صنعت نفت و گاز برخوردارند گفت: ما امیدواریم این همکاری ها در راستای تقویت قطعه سازی استان مفید واقع شود.

عضو موسسه فناوری اتریش AIT  نیز در این نشست گفت: علاقمندیم تا با ایجاد همکاری بین موسسه ‘ای آی تی’ و منطقه علم و فناوری ربع رشیدی تبریز بتوانیم در زمینه توسعه فناوری های نو و پیشرفته اقدامات بسیار موثری داشته باشیم.

ماریانا هالسبرگر، از آمادگی این موسسه برای میزبانی از فعالان قطعه سازی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تمهیدات مورد نیاز برای برگزاری کارگاه تخصصی با حضور صنعتگران این استان در اتریش فراهم است.

وی ادامه داد: ما از شرکت ها بزرگ خودروسازی برای حضور در این کارگاه دعوت کرده ایم و تمامی برنامه ها طبق زمانبندی صورت گرفته انجام شده است.