اخبار و تحلیهای صنعتی و اقتصادی

ظرفیت های صادراتی استان در کشور عراق معرفی شود

ضرورت رشد صادرات در سطح منطقه ای/ ظرفیت های صادراتی استان در کشور عراق معرفی شود

معاون پشتیبانی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی خواستار افزایش سهم آذربایجان شرقی از بازار کشورهای منطقه ای شد و گفت: ضروری است رشد صادرات در سطح منطقه ای مورد توجه بخش دولتی و خصوصی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، علی جهانگیری در نشست اقتصادی با حضور اعضای میز تجاری عراق در استان اظهار کرد: آذربایجان شرقی قابلیت های برجسته اقتصادی در امر صادرات دارد که ضروری است با هماهنگی با استان های مجاور در راستای تقویت صادرات منطقه ای قدم برداریم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت های موجود در کشورهای منطقه نیازمند همراهی تمام استانهای مجاور است چرا که کشورهای هدف صادرات در بیشتر موارد درخواست محصولاتی با مقیاس بالا هستند و این هماهنگی ما را بیش از گذشته طلب می کند.

جهانگیری، خواستار ورود جدی تجار بخش خصوصی به صادرات محصولات استان به کشورهای هدف شد و گفت: در حال حاضر ظرفیت مناسبی در کشور عراق فراهم شده است و امیدواریم بخش خصوصی با ورود جدی به این بخش از فرصت به دست آمده استفاده کنند.

معاون پشتیبانی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، خواستار معرفی ظرفیت های اقتصادی و صادراتی استان به کشور های منطقه و بخصوص کشور عراق شد و ادامه داد:ضروری است توان اقتصاد ی و صادراتی استان در بخش های تخصصی با حضور تجار استان و کشور عراق مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد گسترش ارتباطات اقتصادی در این عرصه باشیم.

منبع: برنا