وعده ساخت شهرک صنعتی اسکو سه ساله شد

موضوعات مربوط به مسایل زیست محیطی  شهرک  صنعتی اسکو به سازمان حفاظت محیط زیست منعکس شده و سعی می شود تا در سریع‌‌ترین زمان ممکن عملیات اجرایی آن آغاز شود.

 به گزارش صنعتیمیز ، سیدمرتضی نیرومند اسکویی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی در زمینه آخرین وضعیت شهرک صنعتی اسکو  اظهار داشت: زمین موجود در ۳۶ هکتار مکان‌یابی شده و اقدامات اولیه مطالعاتی نیز در آن صورت پذیرفته است ولی به دلیل مسائل زیست محیطی عملیات اجرایی آن با وقفه مواجه شده است.

سیدمرتضی نیرومند اسکویی افزود: موضوعات مربوط به مسایل زیست محیطی این شهرک به سازمان حفاظت محیط زیست منعکس شده و سعی می شود تا در سریع‌‌ترین زمان ممکن عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی افزود: احداث شهرک صنعتی در اسکو از تکالیف شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی بوده و تلاش می‌کنیم تا نواقص سال‌های گذشته را امسال جبران کنیم.

گفتنی است محمدعلی عسگری مدیرعامل  وقت شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی  در مهر ماه سال ۹۲ وعده داده بود این شهرک دهه فجر سال ۹۲ کلنگ زنی شود.

وی در همین رابطه با بیان اینکه در صورت ارائه استعلام‌های لازم از ادارات برق، گاز، آب و محیط زیست استان از سوی فرمانداری این شهرستان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان آمادگی دارد تا پس از هماهنگی با منابع طبیعی نسبت به احداث این شهرک اقدام کند گفت: این شهرک صنعتی که با مکان یابی انجام شده توسط فرمانداری اجرا می شود در حوزه کارگاه‌های صنایع دستی فعال خواهد بود.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی براساس نیازسنجی انجام شده آمادگی دارد تا این شهرک را در فاز نخست در ۲۰ هکتار و با کارگاه‌های کوچک اجرا و به متقاضیان تحویل دهد.

عسگری با بیان اینکه شهرستان اسکو با توجه به ظرفیتی که در حوزه صنایع دستی از جمله چاپ باتیک دارد خواهد توانست در زمینه صنایع دستی موفق عمل کرده و نخستین شهرک صنعتی تخصصی صنایع دستی را داشته باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی ابراز امیدواری کرد با اجرای این شهرک و ایجاد نمایشگاه و فروشگاه های عرضه صنایع دستی در کنار آن کمک شایانی به توسعه و رونق اقتصادی شهرستان اسکو شود.

این مسئول افزود: ۵۱ شهرک صنعتی مصوب در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۳۶ شهرک ناحیه در حال بهره‌برداری و ۱۳ شهرک و ناحیه نیز در حال احداث است.

وی کل مساحت این شهرک‌ها را ۹ هزار و ۱۱۱ هکتار اعلام کرد و گفت: در شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی تا به امروز ۱۲ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است.