مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: برای این که با کشورهای دنیا ارتباط قوی داشته باشیم و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جذب کنیم، باید از رشد سریعی برخوردار باشیم و تا حد توان بروکراسی اداری را رفع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز،مرتضی بانک عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل جدید منطقه آزاد ارس با اشاره به این که سرمایه هر سازمانی نیروهای متخصص آن سازمان، فعالین اقتصادی و سرمایه‌گذاران است اظهار داشت: آن چه که فعالیت‌های اقتصادی ما را ساماندهی می‌کند فعالیت سالم و امنیت بیش از پیش است.

وی با بیان اینکه امنیت تنها به تعبیر نظامی نیست افزود: فراهم کردن شرایط لازم برای سرمایه گذار و کار آفرین که بتواند با خیال راحت به فعالیت‌های اقتصادی بپردازد و در این شرایط کار آفرینی، اشتغال، توسعه و شکوفایی را به دنبال دارد، امنیت تعریف می‌شود.

مشاور رئیس جمهور با بیان این که برای فعالیت‌های اقتصادی باید همت گماشت تا سرمایه گذار بتواند به فعالیت خود ادامه بدهد ابراز کرد: کشور ما از لحاظ اقتصادی کشوری مستقل محسوب می‌شود و از اقتصاد پایه ای برخوردار است که در این حالت نیاز به ارتباط بین المللی است تا استقلال ما خدشه دار نشود.

وی با تاکید بر احترام گذاشتن به قانون ابراز کرد: قانون امنیت زا است حتی اگر قانون بد باشد، لذا باید تحت هر شرایطی از تصمیم مجلس پیروی کنیم چرا که امنیت در چهار چوب قانون تعریف شده است و باید با تکیه بر مقررات به فعالیت های خود ادامه بدهیم.

بانک با تاکید بر توجه به بازار ترکیه و دیگر کشورها گفت: رسوخ به بازار کشورها سختی‌ها و مشکلات خود را دارد که با هم فکری و توسعه می‌توان حل کرد.

وی با اشاره به سوابق کلان مدیریتی محسن نریمان ابراز کرد: شما می‌توانید از تجارب گذشته در حوزه ارتباطات خارجی، حمل و نقل و سایر موارد استفاده کنید و برای این که با کشورهای دنیا ارتباط قوی داشته باشیم و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جذب کنیم، باید از رشد سریعی برخوردار باشیم و تا حد توان بروکراسی اداری را رفع کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر استفاده از مدیران بومی تصریح کزد: با استفاده از مدیران بومی هم اشتغال زایی ایجاد می‌شود و هم این که از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌شود که البته برای تضارب آرا باید از نظرات و افکار مدیران و شرکت‌های خارجی استفاده کرد و می‌توانید بخش مجزا برای جذب کارکنان خارجی ایجاد کنید.

منبع: تسنیم