معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نرخ بیکاری در بین جوانان آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و گفت: نرخ بیکاری جوانان استان ۲۳ درصد است که نرخ کشور بیش از ۲۴ درصد است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، امیر تقی زاده عصر امروز در شصت و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی که در محل شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس آخرین سرشماری، استان آذربایجان شرقی ۳ میلیون و ۹۰۹ هزار نفر جمعیت دارد اظهار داشت: ۹۱۷ هزار نفر از این جمعیت را که ۲۶ درصد کل جمعیت است، جوانان تشکیل می‌دهند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سرشماری سال ۱۳۹۰ استان ما جزو سه استان جوان کشور بود افزود: در سرشماری سال ۹۵ قبل از استان گیلان به پیرترین استان کشور تبدیل شده‌ایم که باید برای این روند تغییر سریع آرایش جمعیتی چاره اندیشی شود.

وی ازدواج و اشتغال را بر اساس نظرسنجی‌های وزارت ورزش و جوانان، نیاز اساسی جوانان دانست و گفت: نرخ بیکاری در استان ۱۰٫۳ درصد است که میانگین کشوری ۱۲٫۶ درصد است.

امیر تقی زاده نرخ بیکاری در بین جوانان آذربایجان شرقی را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: نرخ بیکاری جوانان استان ۲۳ درصد است که نرخ کشور بیش از ۲۴ درصد است و از میان شاغلین جوان هم بیش از ۸۸ درصد در بخش خصوصی مشغول به کار هستند.

وی با ابراز نگرانی از اینکه ۶۲٫۵ درصد از جوانان شغلی متناسب با تحصیل خود ندارد ابراز داشت: اغلب جوانان ما مدرک دارند ولی مهارت لازم را ندارند لذا این موضوع باید در سطح کلان مدیریت شده تا تحصیل و اشتغال با هم افزایی گرهی از مشکلات کشور را باز کند.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۴۷ درصد جوانان، تأمین شغلی، ۲۰ درصد امنیت اجتماعی و اقتصادی و ۱۵ درصد تأمین مسکن را اولویت جوانان عنوان کردند خاطر نشان کرد: تمام جوانان ما می‌خواهند یک شبه ثروتمند شوند و این باعث آسیب‌های اجتماعی است.

منبع: تسنیم