شهردار تبریز خواستار افزایش مناسبات فی مابین در حوزه‌های مختلف شهری با کشور بلاروس شد.

به گزارش صنعت تبریز به نقل ازایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی در دیدار با سفیر کشور بلاروس در کشورمان که در محل ساختمان تاریخی عمارت ساعت تبریز برگزار شد، با اشاره به روابط خوب و حسنه جمهوری اسلامی ایران با بلاروس، توسعه روابط بین شهرهای دو کشور در زمینه‌های مختلف را ضروری دانست.

وی با اشاره فعالیت اتاق بازرگانی تبریز و پتانسیل‌های این اتاق، اظهار کرد: با توجه به بازار خوب بلاروس برای برخی کالاهای تولید شده در تبریز، این شهر می‌تواند در بخش‌های تجاری و تولیدی، حوزه صنایع غذایی، شیر و شکلات، کیف و کفش در کشور بلاروس حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد و عرض اندام کند. همچنین برگزاری هفته‌ها و روزهای فرهنگی تبریز و ماگیلیف می‌تواند زمینه مناسبی برای معرفی فرصتهای سرمایه گذاری و توسعه مناسبات در بخش‌های گوناگون باشد.

شهردار تبریز با اشاره به ضرورت استفاده شهرهای بلاروس و تبریز از تجربیات یکدیگر گفت: در شهرهای بلاروس به خصوص در شهر ماگیلیف در بخش معماری، فضای سبز و نورپردازی‌ها، نحوه جمع آوری پسماندها و تفکیک زباله، کارهای خوبی صورت گرفته است که می توان از این تجربیات در مدیریت شهری تبریز استفاده کرد.

وی با استقبال از انجام سرمایه‌گذاری در تبریز گفت: در این زمینه از یکی از صنعتگران تبریزی که دارای کارخانه ساخت اتوبوس در بلاروس است، تعداد ۲۰ دستگاه اتوبوس در سال جاری خریداری شده است و ما به این سرمایه گذار تضمین می دهیم که در صورت سرمایه گذاری در تبریز، سال آینده بالای ۵۰ تا ۶۰ اتوبوس از این کارخانه خریداری خواهیم کرد.

سفیر بلاروس در کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دو کشور ایران و بلاروس از سالهای گذشته روابطه حسنه‌ای داشته‌اند، افزود: تبادل هیئت‌های سیاسی و همچنین برگزاری دوازدهمین اجلاس مشترک دو کشور در تهران و دیدار روسای دو کشور جمهوری اسلامی ایران و بلاروس باعث توافقات خوبی بین دو کشور شده است.

ویکتور ریباک با تقدیم پیام مکتوب شهردار ماگیلیف به شهردار تبریز اظهار کرد: شهردار ماگیلیف در این پیام در راستای تقویت عقد خواهرخواندگی دو شهر تبریز و ماگیلیف پیشنهادات گوناگونی در زمینه‌های اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و مسائل شهری به شهردار تبریز ارائه داده است که در این زمینه آماده انعکاس پیشنهادات شهردار تبریز در مسائل گوناگون به شهردار این شهر هستیم.