رحیم شهریاری ، خواننده پرکار آذربایجانی در نشست خبری خود از برنامه های بلند مدتش برای تبلیغ هنر آذربایجانی در دنیا خبر داد.

به گزارش صنعتیمیز ،وی با اشاره به دغدغه های هنری خود در مورد موسیقی آذربایجانی گفت: در تلاش هستیم تا بزرگترین کنسرت موسیقی یک خواننده ایرانی در طول تاریخ را در کشورهای مختلف اروپایی برگزار کنم. البته کنسرتهای اروپایی و آمریکایی صرفه اقتصادی ندارد.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری کنسرت خود در شهر تبریز پس از گذشت ۳ ماه گفت: آلبوم جدید نیز با ۱۰ ترک جدید و جذاب در راه است که همگی به سبک پاپ خواهد بود و حتی ۳ ترک آن نیز ترانه های ترکیه را شامل می گردد زیرا خانواده ها امروزه حوصله زیادی برای گوش دادن به موسیقی سنتی ندارند.

شهریاری در خصوص مسایلی که درباره مواضع خود در مباحث اخیر کنسرت مشکین شهر در جریان است افزود: همگان بدانند که ایران و آذربایجان را در یک طراز دوست دارم و در واقع ایران چی و آذربایجان چی هستم و تو هین به من، توهین به آذربایجان است.
خواننده شهیر آذربایجان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی درباره راهکارهایی برای مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و جهت بهبود وضعیت موسیقی آذربایجان پرسید پاسخ داد: می دانید که ما خطوط مشخصی در حوزه موسیقی داریم اما علیرغم فشارهایی که بر روی موسیقی وجود دارد رئیس جمهور کشورمان حامی این حوزه هستند لذا باید بدانیم که اگر به حوزه موسیقی اهمیت ندهیم کشورهای همسایه، نسل جوان ما را به سوی خود جلب خواهند نمود.

وی با ذکر این نکته که خوانندگان تبریز و آذربایجان بسیار توانمند هستند تاکید کرد : تبریز از نظر سالن اجرای موسیقی شاید یکی از فقیر ترین شهر های ایران باشد که امیدوارم پتانسیل های موسیقیایی این شهر به هدر نرود، من هم در تمام کنسرت هایم در سراسر جهان طرح تبریز ۲۰۱۸ را تبلیغ کرده و از تمام آذربایجانی های ساکن در خارج از کشور برای مشارکت در سرمایه گذاری در این طرح بزرگ دعوت می نمایم.

خواننده نامدار ایران در خصوص آلبوم جدید خود گفت: تاکنون برای این آلبوم ۴۰ میلیون تومان هزینه کرده ام و پیش بینی می کنم به همین مقدار نیز هزینه نیاز است تا یک آلبوم با کیفیت و عامه پسند راهی بازار موسیقی شود که ۳ ترانه آن در ترکیه و ۳ ترانه دیگر در کشور آذربایجان ضبط شده است.

شهریاری با اشاره به اینکه پس از زینب خانلاراوا، رشید بهبوداف، یعقوب ظروف چی و عالیم قاسم اف شخص دیگری موسیقی آذربایجان را در سطح جهان گسترش نمی دهد گفت: لذا تصمیم گرفتم تا با استقرار در تهران و به دور از هیاهوی سیاسی به دور جهان پرداخته و تور های معرفی موسیقی زادگاهم را به مردم جهان ارایه دهم که دراین راستا ۳ ماه دیگر تور اروپایی خود را آغاز خواهم کرد که گمان می کنم بزرگ ترین تور موسیقی اروپا از میان خوانندگان ایران باشد.

خواننده جوان تبریزی در پایان اظهارات خود از عجین بودن خود با موسیقی ایتالیایی و اسپانیولی سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: شاید سال آینده ترانه هایی با این زبان ها و حتی زبان انگلیسی ایفا نمایم.