رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی احداث پل دوستی ایران و آذربایجان را گامی عملی در جهت افزایش مبادلات اقتصادی دو کشور عنوان کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، ارسلان فتحی پوردر گفتگو با خبرنگاران، ایران و آذربایجان را دو کشور برادر و دوست اعلام کرد و افزود: با عملیاتی شدن این طرح گامی مهم در ارتقاء روابط تجاری و اقتصادی و سایر زمینه ها خواهد بود.

وی، توسعه شبکه ارتباطی مناسب ما بین دو کشور ایران و آذربایجان را گامی عملی در جهت مبادلات اقتصادی و تجاری و حضور فعال تجار در بازارهای دو کشور و افزایش سطح روابط آنها مهم ارزیابی کرد و اظهار امیدواری نمود با عملیاتی شدن این طرح و احداث پل دوستی ایران و آذربایجان در منطقه خداآفرین بتواند برای رونق اقتصادی منطقه ارسباران مفید واقع شود.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس و توسعه آن تا شهرستان خداآفرین و منطقه ارسباران را یک گام به جلو برای رونق منطقه برشمرد و اظهار امیدواری نمود با راه اندازی گمرک خداآفرین و احداث پل دوستی ایران و آذربایجان در قلی بیگلو خداآفرین بتوانیم با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در خداآفرین بتوانیم زمینه اشتغال و سرمایه گذاری مناسب را برای مردم شریف منطقه فراهم نمائیم.

فتحی پور ، گفت: احداث این پل می تواند افقی روشن برای توسعه روابط دو کشور دوست و برادر و حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی دو کشور باشد که امیدواریم با اتمام عملیات مطالعاتی احداث این پل مهم و استراتژیک و تأمین اعتبارات لازم از سوی سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس و وزارت راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن بزودی آغاز شود تا شاهد تحولات بسیار مهم در منطقه باشیم.